Igår skulle jag

- bara vara,sitta och läsa,koppla av och inte göra nånting.   Efter en smärtfylld dag och en natt då jag sov som den berömda klubbade oxen, kan jag konstatera att ta det lugnt är mer energikrävande än att bygga om halva kåken-  Jag har nog Ont överallt där man kan ha ont. Utom tandvärk . Varenda led har däremot tandvärk, jag känner mig manglad, överkörd, nockad,tiltad och nollad ?  Jag förstår att sitta stilla är en av de värsta hälsofarorna. Min hälsa har farit.   Fy fasen vilken jobbig dag, ingenting kändes bekvämt,hård stol, armar som domnade mot bordet, axlar som spändes, nacke som knakade av spänning, kläder som skavde,  och att disken dessutom stod och gnagde mig i nacken gjorde mig Bara stressad . Det kändes inte ett dugg skönt att bara strunta i den.  
-Det låter bortskämt va?   Gnäll över att inte göra nånting, att lyxa med läsning ( och senare hämtpizza) ,ska de ´va´nå ´å´gnöla om?  Ja, om man är jag så.  
 
Idag fick jag ett kort från Ryssland, från "remote Seberia" skrev den 13-åriga tjejen :-)  Kortet är en skog med vintriga tallar och en sol som skiner igenom topparna- en sån där bild jag gärna själv tar om jag har tillfälle. På frimärkena är det björn, varg, och en häst som betar nedanför ett vattenfall .  Det gjorde mig glad. 
 
I morse tänkte jag på att jag aldrig är glad. Ibland när jag skrattar åt något på tv/radio/i en tidning/nåt katterna gör/Sambon säger- så låter det konstigt. Jag har glömt hur mitt skratt låter.  
Sen tänkte jag på att jag är ju inte så ledsen heller, och att jag var mycker mer ledsen under förra året. Jag var gråtfärdig Innan jag gick in till Syrran, och gråtfärdig när  jag kom hem därifrån - Många gånger brast jag bara- grät att herre gud, hon sitter ju bara därinne i mörkret och Dör! Det är så Djääävla tröstlöst .  Sen rafsade jag ihop mig själv igen, och började fixa middag.   För det är ju det jag gör- faller och rafsar ihop mig. Fast det verkar ju som om delarna hamnar lite fel.  
 
 
Fred&Kärlek //SoP 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0