Idag är jag en latlolla

-och lägger in en googlad bild som 1a Adventsbild 
Egentligen letade jag fram den till Veggiehäxan   men den passar väl bra till alla mina åtta läsare :-)  
 
Och jag bara grejar, ingen adventsfrid här inte. Mest beror det väl på att jag inte  klarar att sitta stilla och läsa . Det gör ont i rygg och höfter och-överallt . Så jag ränner runt och plockar lite här och lite där. 
Skåpen Blev ju flyttade i fredags, och alla prylar blev framställda på vardagsrumsbordet.  Igår och idag har jag rantat runt och flyttat grejer mellan skåpen , och Idag-tatarataaa - Sambon har rensat lådan med plastburkar! 
Som jag öst över i en stor ikeakasse. Det blev Fem matlådor kvar. Fem !  Och två tupperware-kupor . Snacka om att utnyttja förvaringsmöjligheterna-  Nu, skriver jag lite, rantar in och tar några grejer från vardagsrumsbordet, ställer dem nån annanstans, rantar hit igen- hämtar ett glas vatten, rotar bland ljusstakekartongerna, skriver lite, kollar vad katterna gastar om, gnäller över svid i knäet... rantar. Well, you got it.
. Och secondhandkartongen blir tyngre och tyngre.   Den är ämnad för inlämning på tisdag,så julsaker hinner ut i butiken medan det är säsong.      
Några grejer ur Syrrans julkartonger tog jag och fixade till en juldekoration till graven av. "Vi"- ja, Syrran köpte det för några år sen , har ett ihåligt betonghjärta som jag återanvänder . Jag tror att det är fjärde, femte gången som jag gör något nytt i det.  Frågade min Kompis om det var snålt, eller personligt- personligt, tyckte hon. Tack för det :-)      
 
Fred & Kärlek //SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0