"Gör din egen Äkta glögg" -

Okej- vad är en Oäkta glögg för något då?  Undrar jag som ska vara så kritisk till allt, och konstigt /felaktigt språkanvändande i synnerhet.  Det är bara jag själv som får konstra till språket som jag  vill, jag är ju så fyndig,andra  är ju Bara korkade. OBS! *ironi* Så ingen känner sig Kränkt. Det vore ju för hemskt. 
 
Ja, vad nytt under solen? Eller molnen- eller stjärnhimmelen ?   Asthra mår lite kass, hon var dålig i magen igår så jag fick tvätta bajstass- hon hade klivit i bajset och så hade det fastnat sand i det - inte överdrivet trevligt, men jag slapp det ju mellan mina tår så ..  Så har hon spytt flera gånger :-(   Jag Tror att det är för att hon inte har nåt gräs att tugga på-det ute frös ju till fortare än jag hann tänka , så jag har sått nytt, men det tar ju några dar, så jag försöker få henne att tugga på ampelliljorna istället. de är inköpta för många år sen just för katternas skull- men inte vill de äta dem inte :-/  "Katter äter Alltid på växterna" - Nä, inte mina .  Ska be Sambon köpa en kruka gräslök i morgon- det gillar hon minsann! Knäppfia.  Nå, blir hon inte bättre på ett par dagar så blir det veterinären. Hon var ju såhär för några år sen-Hon spydde och sen fick hon vätskas upp hos veterinären- Och plötsligt blev hon bra igen- men det höll i sig några veckor och Vet. hittade ju inte vad det var för fel på henne då . Hålla koll, kolla vattenintag och  vattenavgång. 
 
Och så är det Fars Dag -  Ja jag kom inte på det förrän jag öppnade fb -  Såg några som lagt in bilder på sina fäder och skulle leta upp en bild på Pappa- Men jag hittade en annan eftersom det var Syrrans album jag fick tag i i hyllan-   
 
 
Pappa tramsade ytterst sällan på kort, han såg alltid sammanbiten och allvarlig ut- Men här får Syrran som ettåring honom att larva till sig- kanske var hon sur,och behövde muntras upp-  Det är i alla fall en gullig bild som jag aldrig har sett förut.Den är tagen sommaren -64 ute vid vårt lantställe i Moga, utanför Almunge.   Jag hoppas att de är tillsammans nu. 
 
( och så ber jag om ursäkt för den här bilden en tredje gång- men alla är inte på fb och bloggen är ändå mitt huvudsakliga "skrivområde" ) 
 
  //SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0