Vad de tjatar om regn-

Oj så mycket regn det ska komma " i morgon"- har jag hört i två veckor nu,eller är det tre. Inte kommer det nåt regn? Jag börjar tro att regn är Gud- alla pratar om det men ingen ser det?  Jo,det regnade lite härom dan,Lite. Och Tor var här och gick runt i utkanterna med getterna igår,men bestämde sig för att här var det inget roligt,så han drog åt nåt annat håll. Västerut om jag inte är helt felorienterad. 
Och jag pysslar lite här, och lite där- Jag trivs men har ändå lite tråkigt. Ja, jag har tråkigt. Det är så konstigt så det är inte sant, tråkigt brukar inte ens finnas i min lilla värld. Även om den är liten är den inte tråkig. Jag brukar säga att jag har bara tråkigt om det är människor som tråkar ut mig. 
 
Jag var på sjukan i fredags,och det var väl som vanligt, för högt socker, motionera, bla,bla,blaa - Värk är för att det är ovant- nej, jag är så in i helskottalands van vid att ha ont.  Jag fick en "nygammal" medicin,ska börja med Metformin igen, men jag har inte vågat än. Jag vill inte prova när jag är ensam hemma. Möjligen har jag en grym hangup på det här med blodsockerfall, men det är så in i Helvete otäckt - Verkligen otäckt,och inget jag vill råka ut för när jag är helt ensam -för jag Är ensam.  Och när jag har ett normalt sockervärde,(runt sju) då är jag svimfärdig och blir dööö-nervös . Sköterskan sa att jag inte skulle ta druvsocker förrän jag ligger nere på fyra. Vete sjutton om jag har sinnesnärvaro nog att hitta tabletterna med det värdet.  Jävla skitdiabetes. Skaffa er aldrig det.  
 
Sen var vi på zoo-affären,skulle köpa kattmat men plockade på mig en hel del grejer till,som ny sandlåda,ny transportbur, ny hörnklösbräda,kattmyntespray och nåt mer som jag har glömt nu. Det hela gick på 1700 spänn- och eftersom kortet inte strejkade så konstaterade jag att jag måste ha fått in skatteåterbäringen.  Och sen drog jag en repa inne i blomsteraffären,inhandlade två väna blomster och en burk växtnäring . Fingrade lystet på ett glittrande armband men besinnade mig-   
 
Men till slut köpte jag faktiskt något till mig själv också, två burkar såpbubblor inne på Lekia :-)  Såpbubblor är rogivande,försök blåsa såna när ni är förbannade.. 
 
-Idag har jag så ont i ryggen att jag blir svett av att bara stå upprätt ,och jag tror Stella var den spänstiga vid dagens lilla uterunda.  Lilla tanten min. 
 
Fred och Kärlek// SoP 
Suzanne
2016-06-17 @ 02:41:47
URL: http://crazyscrapper.wordpress.com

Vad konstigt? jag började på Metformin i går...... för tydligen hade jag ett högt långtidssocker och nej jag har inte behövt nån medicin förut.
Har inte känt nån skillnad men försöker äta lite bättre än förut om det nu funkar?
Var på massage idag och det var verkligen välbehövligt nu kan jag röra på bröstryggen igen!

Hoppas det fungerar bättre med medicinen än det gjort innan!
Kram <3

Svar: Ja,sammanträffanden- Men om de tog ett hba1c måste det väl ha misstänkts högt blodsocker?
Sister of Pain

Suzanne
2016-06-19 @ 04:06:08

Man vet inte alltid vad de tar för prover på VC så jag har ingen aning om när de kollade sånt sist.
Sen har jag bytt VC fram och tillbaka sen de sa att jag hade preliminär diabetes 2 dvs. jag behövde ingen medicin för det var på en ok nivå ändå.
Så kan det gå ;-)

Svar: Ja det är bra att få en förvarning och kunna bromsa . Jag hann inte det. :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0