"små lätta moln,ser jag på min himmel, min himmel som är blå"

-Den där textraden får jag ofta i skallen, har ingen aning om varför. Det är inte ens en låt jag varit så förtjust i. Men vem vet vad hjärnan hittar på? Den ger mig ju blå stjärnor i vänstra ögat eftersom den påstås ha tråkigt.  
 
Nu har inte Jag så tråkigt längre i alla fall. Funderar på om det var någon psykisk anspänning/trötthet/rädsla? inför Syrrans födelsedag, som inföll igår.  Det  var en rätt jobbigt dag, tomt tung på nåt vis. Inte gråt och smärtfylld- bara Tom? Inte för att vi brukade fira något märkvärdigt, men nog gick jag in till henne (när vi bodde här) med Sommarens Stora bokpaket,och nu när hon skulle ha sett bättre (synen blev ju faktiskt bättre ,men det var väl det enda :-( )  så var det många böcker som inte blivit gedda förra året och i julas. Jag brukade ge henne den nya pocketen av flera deckarserier till just jul och sommar,de släpptes i pocket så påpassligt just då. Jag köpte mina egna också, och lånade ut dem till henne . Men det senaste året har jag knappt haft koll på vilka som kommit ut,det har inte varit roligt att skrota runt på adlibris/bokus när jag ändå inte skulle köpa nåt. Sen efter att hon dog,har det gjort ont att se nya böcker som hon borde ha fått.
 
 
Ett evigt tjatade om böcker, men- de var ju viktiga. Vi är uppvuxna på bibliotek :-)  Stora, små,ett skolrum inrett med böcker, bokbuss ett tag- Det stora biblioteket i Stockholm,ett litet i Handen (Bollmora hade kanske inget? ) ,ett barnbibliotek som jag inte kommer ihåg var det låg,bokrummet i lekskolan,bokrummet på Västra skolan, Biblioteket här i Byn,som låg under Folkan.Det nya som byggdes vid Gärdeskolan och det lilla rummet på Lundåkerskolan- Bokbussen .  Bokhandlar,antikvariat,secondhand-   
 
Min otrivsel när bokhyllorna stod på fel sida av vardagsrummet och känslan av hemma igen när jag möblerat om- mina nedpackade böcker i förrådet när jag bodde i en etta i ett år. 
 
Och min ilska-mitt fnysande förakt ( ja jag kan vara snobbig som fan) när en person i en fb-grupp ville ha förslag på vad hon skulle ha i sin Bokhylla- Det självklara förslaget Böcker ratade hon med att hon inte tyckte böcker va nå fint. Jag ville rent fysiskt klappa till henne.  
 
Ja- och nu ska jag gå ut med katterna, och se på små lätta moln- Nej,helmulet är det ju. 
 
Fred och Kärlek // SoP 
Tofflan
2016-06-26 @ 21:21:49
URL: http://tofflandel2.wordpress.com/

MEH! Klart en ska ha böcker i en bokhylla?! Ytterligare ett skäl till att jag dissar FB är den här typen av FÖLK. Sorry, men...

Svar: Jag är inte med i den gruppen längre :-D Det var mest ängsliga småtjejer som var livrädda för att ha nåt hemma som avvek från inredningsmagasinen och hur alla andra hade det- Stackarna. De la upp bilder på ett avlastningsbord belamrat med stilleben och hade ångest över om lampan skulle stå där, eller byta plats med ljusstakarna,de behövde råd för de fick inte till det.. Såna små liv.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0