Åh vad det var gott med pizza!

 
 
-är inget jag säger ofta precis. Men idag var det det-och jag var verkligen Sugen på pizza,dessutom matlagningsless och Hungrig! Och jag kunde inte hitta Nåt fel på pizzan,trots att jag är svensk mästare i att kritisera - Allt. Tunn botten,frasig kant,inte slaskig,inte för salt ost och precis lagom med fyllning. Äre inte otroolitt så säg? :-)  Ja ,det är de små glädjeämnena,som man får haka tag i och suga ut det gottaste ur. Och gnaga en stund efteråt på också. 
 
Idag reagerade äntligen Sambon- eller, tja, han var rätt snabb ifrån det att jag lagt fram min idé om hur vi skulle göra med Syrrans tv,tills han faktiskt satte upp den. Tre dar tror jag-ungefär.  Det började kännas både tråkigt och som ett slöseri att ha hennes tv liggande i soffan hela tiden. Det är ju en bra tv-tror jag?, och den är ganska ny,Max två år gammal och inte mycket använd,tyvärr.  Den är i alla fall uppsatt på väggen i sovrummet nu,och min gamla "lilla tv" är nedtagen . Jag tror att det kommer att tittas mer på tv därinne nu,den här tv'n är större och sitter på ett bättre ställe . Det blir bekvämare att se på den.  Jag la ned sovrumstvtittandet för minst ett år sen-det var väl bara lite EM-schlager jag såg därinne i våras. 
 
Som sagt, Sambon hängde upp tv'n på väggen.  Och jag drog antennsladd och elsladd och fäste dem med märlor? ur min eminenta lilla plastlåda från Ikea,och skruvade upp en hylla att lägga förlängningssladden på. Det blev hur bra som helst :-) Sen la jag mig på sängen och beskådade mitt verk- och säger högt " men varför har jag inte tänkt på att ha en hylla där förut,det blev ju jättebra?"   Så kom jag ihåg att lilla tv'n satt ju där. (för tio minuter sen) Ja, syns inte-finns inte . :-/  Så som förlängningskontakten inte finns nu,eftersom den är över ögonhöjd för mig. :-D 
 
 
 
I Övrigt, trodde jag nästan att jag skulle dö i morse- vaknade och vinglade ut på toa,Såå kissnödig. Kände mig lite underligt stel och vinglig samtidigt, och konstig i ögonen- så började jag dyngsvettas när jag gick ut till köket, fick tag i blodsockermätaren och lyckades skakig få till ett prov. 2,8 !  Och NaturligtVis hade jag vare sig saft eller o'boy färdigblandad i kylen,så det blev ett halvt glas juice ,som jag inte brukar ha hemma,ett glas fil med två skedar druvsocker i och tre sega pepparkakor- fy fan vad äckligt. Men jag segade mig upp till 5,6 innan  jag damp i bädden igen. Vilken skum känsla,kroppen kändes ungefär som en tandläkarbedövning som börjar släppa. Synfältet var som insvängt i kanterna - molnigt ,rökigt?  Urs- göörlässkit-  Är det konstigt att jag hellre ligger på tio än balanserar runt i de ack så hälsosamma men otäcka nedre värdena?  Skitsjukdom. 
 
Fred och kärlek//SoP 
 
Så,uppdaterat med bild :-) //SoP 
 
 
Tofflan
2016-06-26 @ 21:19:17
URL: http://tofflandel2.wordpress.com/

Så läskigt!! Har en i min närhet vars blodsocker skuttar upp och ner. Det kan komma väldigt plötsligt ibland...
Var rädd om dig! Se på TV. Ät pizza. Kolla sockret. Ofta. (Fast det är ju lite svårt när du sover...)

Svar: Ja det är så konstigt- Jag kan ha elva när jag lägger mig och vakna med fyra tre timmar senare ? Kollar alltid innan jag ska gå ut och ligger det under åtta tar jag med nån frukt/godis- dippar Är Hemska! Och inte särskilt befrämjande för den redan befintliga panikångesten :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0