Nätfnatt?

Jag hade inte rätt att besöka denna sidan- sen var jag inloggad som Magdalena? Henne loggade jag ut,men fick ändå inte vara här ? Skumtomtar på nätet-  Nu tycks jag rätteligen få vistas på min blogg dock. Alltid något- 
 
Det har varit lite rörigt ett tag- lite för att vi gör om i hallen-"gör om,gör rätt" som Sambon nu säger när nästan en hel väggs återställningstapet plus tapet gick att dra bort som en presenning ungefär. Så det har tagit två veckor, tror jag- att ta bort, slipa,förlimma,sätta upp återställare,förlimma igen- Plus att tak,dörr och golvlister är borttagna. Jag ska tvätta av dem och gå över dem med möbelputs innan vi sätter dem på plats igen. Om det blir som tänkt, kommer tapet upp i mitten av veckan, men  man vet aldrig, det kan bli väder och då vill Sambon fiska istället, och det får  han ju. Hallen står kvar, med eller utan tapeter.  Sen ska jag sätta ihop en liten byrå, en Liten, från Jysk´s bassortiment,inköpt för 125 kr plus mina intjänade presentkort (marknadsundersökningar på nätet) ,och så ska jag måla en spegel- Smutsvitt med guldtjafs är  Aldrig fint, och mot tapet i svart/vitt/silver är det skitfult rent ut sagt. Jag måste ha lite svängrum då,det är en stor jeddra spegel och torktid för övermålning är  sexton timmar! :-O Så med min känsla för snabbhet så blir den väl liggande i tre dar/dygn. 
Det har också varit lite rörigt p.g.a att min Stackars Granne har renoverat sitt badrum-rivit ut Allt, och kaklat och klinkrat och allt som hör därtill, och ungefär allt som kunde bli galet blev väl det- egentligen blev väl Mest den planerade tiden det skulle ta som blev mest fel - men jisses-  Nå, i alla fall, som den goda granne jag Är,så har de fått duscha här och använda toa av och till, samt "hyrt" tvättmaskinen under några veckor. Och även om det inte är betungande , HG, vem skulle inte gå i taket av att inte ha ett badrum? Jag skulle troligen ha tagit in på hotell-  Men jag är inte van vid att ha nån här stup i ett,det är tröttande, i mitt huvud mest . Det är ju goda vänner,så det har ju blivit en himla massa skrattande också.
Så passade jag katterna (grannens) ett par dagar ,och det ska renoveras kök Också,så - ja, det var Trångt säger jag snällt. Jag fick lätt klaustrofobi . Men jag slapp ju Bo där. Tack och lov att jag inte odlar en dröm om ett helkaklat badrum. Det räcker Så bra med en randig hall. Och ett användbart datorrum? ;-) 
 
Och i Övrigt ? Tja, jag har en skadad nagelbädd som gör att jag har ett hål i nageln, och det gör rent ut sagt ont så  in i helvete!  Det påminner om molande tandvärk,och då och då påminns jag om att det finns tiotusen nervänadar i den där biten nagelbädd som kommer ut igenom hålet.  Sa till Sambon att det här önskar jag Nästan inte ens på nån jag tycker jävligt illa om. 
Med Sambon hemma på semester,så lyssnar jag mest på böcker på kvällarna,eftersom han och jag aldrig (nästan) vill se på samma tv-program, så jag efterser när han somnat :-)  -eller så är jag så inne i boken så jag ids inte sätta igång tv´n . Nu är jag nästan en vecka efter med program jag brukar se. Nå, I´ll live. 
 
Nu lyssnar jag på Diana Gabaldons "Outlander"-serie, är på bok två . Lyssnar på dem på engelska . Ibland kallar jag katten för My wee lass - (ska föreställa skottska)  De är intressanta historiskt tycker jag,och det är förbaskat bra miljöbeskrivningar, jag Är där,som i en film, men det är ett (ursäkta) sabla nuppande - lite tröttsamt . Jag har haft böckerna, och jag måste ha läst första boken, men jag kommer bara ihåg lite av den ,troligen har jag läst en del i andra också, för även om jag inte känner igen det jag lysssnar på nu,så vet jag vad som händer längre fram. Men nu Måste jag ju lyssna färdigt,för jag vill ju veta hur de där släkterna hänger ihop! :-D 
 
  //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0