inte klokt egentligen-

-Jag slutade ju röka i augusti 1998 ,och sen dess har jag ju varit Överkänslig mot cigarettrök och lukt öht. Några år senare sa läkaren att jag kan vara så känslig för att jag var "sönderrökt" - det låter ju lite underligt, men å andra sidan  var han överläkare på kardiologen. Nå, jobbigt är det i alla fall.(Dåvarande sambon rökte mig praktiskt taget ut ur mitt hem) 
 
-Syrran röker ju,och har väl tyckt att jag är en gnällig jävel, och även självgod eftersom jag anser att kunde jag sluta,ja då kan alla. Jag drog  ju i mig runt 50 cig/dag - Min Kompis brukade undra hur fasen jag Hann röka så mycket.  Ibland har jag fått lite rökpanik uppe hos Syrran men räddat mig ut på balkongen ett tag.(Hon röker under fläkten) 
 
Nå, till saken- den 28e blev Syrran inlagd på sjukhuset,Tack och Lov! - och sen dess fram till i lördags gick jag dit och tog hand om katterna och stannade en dryg timma ungefär. Andra dagen tog tömde jag askburken i en påse och knöt till,sköljde ur den och ställde ut den på balkongen. Jag har haft köksfläkten på hela tiden när jag inte har  varit där, och fönster och balkongdörr öppna när jag varit där .
Idag var första gången jag Inte kände någon tobakslukt eller fick den där känslan i svalg och näsa när jag gick dit.Jo, i trappan, men det är hennes granne .  
 
Det blir snart flyttning, hennes flytt- ja, visst ska det röras till ordentligt när det ändå ska  vara rörigt- :-/  
Idag har först Sambon packat , sen jag -
Och idag tog jag över posten ,och annat som kan försvinna i en rörig flytt där många springer om varandra ,hit, den lilla kassen med post,småsaker och en limpa cig (öppnad) står på en stol i köket.   För en stund sen var jag i köket,och kunde inte Begripa vad det var som luktade sådär svalgirriterande. Ja,det var kassen med grejer där inifrån.  Ändå har ingen rökt där sen den 28e-  och en mycket Kär Vän till Syrran var där i måndags och gjorde rent hela köket,slet som ett litet odjur (Underbara människa) och gjorde så fint så jag blev tårögd. 
Alltså, Är man överkänslig eller vad? Ganska otroligt tycker jag. 
 
Fred//SoP 
Tofflan
2016-01-07 @ 19:42:39
URL: http://tofflan.wordpress.com

Rök är ett helvete! :-( Jag slutade 2004 efter att ha rökt i nästan 30 bast. Att sluta med skiten är bland det bästa jag har gjort! Men jag är också överkänslig mot rök nu...

Jobbigt för dig med "allt". Styrkekramar!!!

Svar: Här var den kommentaren,visste väl att jag inte svarat :-/ Ja,rökstoppet är väl det bästa jag gjort för min hälsa under livet . Konstigt att mycket jag anser vara något bra jag har gjort, är att jag slutat med saker, och lämnat dåliga förhållanden.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0