Jamen Nu så-

- har det ordnat sig och det är fritt fram :-D  - Tänkte jag- eftersom bouppteckningen kom tillbaka godkänd. 
Men se nehejdå- då ska det krånglas ännu värre. Låneskyddet blir inte utbetalat, varvid jag måste "skifta" dödsboet, så jag har ringt en jurist, som inte hade tid just då ,men ska ringa mig - Men vad jag förstått Nu, så tar banken rubbet av  vad som kan skrapas ihop av kvarlåtenskap, fast det täcker inte skulden alls. Dessutom,säljs lägenheten för mer än vad hennes förra kostade, så blir det skatt på det nästa år - vilket jag inte begriper hur det ska betalas in, om banken där  hon har lånet redan har tagit rubbet?  Jag är så rent ut sagt in i helvetet less på det här.  Får killen jag lovat lägenheten till ens köpa den om banken bestämmer? Och varför har "alla" sagt till mig att bara bouppteckningen är godkänd så är det hela klart?  Jag har ju försökt ta reda på allting för att det ska bli rätt-
Och här står jag i en flod av saker som jag aldrig har velat ha- 
 
JA, jag är en smula bitter just nu, inte för min egen skull, jo lite, det här har varit asjobbit, men det känns som om hennes trettio års arbete inte har något värde alls.  Jag skiter i att jag inte är nån förmånstagare, men det Borde ha funnits Någon! 
 
 
//SoP 
 
 
Tofflan
2016-04-15 @ 13:54:25
URL: http://tofflan.wordpress.com

Men vaff....?! Att det alltid ska jäklas! Finns det nån jurist du kan snacka med? De brukar bjucka på nåt kort samtal...

Kort fråga, men viktig: Gör du änglarna själv????????

Svar: Nej, jag köpte en påse vingar för ett par år sen, men kom aldrig längre- Jag köper dem i en smyckesgrupp på fb :-) Tycker att de är söta små "gebortgrejer". Finns det någon jurist- Hm,se nyss upplagda inlägg :-D :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0