-det är lite småtrist-

-att när jag får en stund över,t.ex för att flytta skrivbordet ;-) -då går Sambon och lägger sig. Bröta vägg i vägg med sovrummet blir ju ingen hit. Ekande gipsvägg som dånar bara man råkar andas på den. 
Nåja, Sambon ställde ned hyllan som jag lyckades få loss här inne, i förrådet idag. I förrådet,där den inte fick plats,enligt honom ?  " den fick ju inte plats,sa jag- annars hade jag tagit ned den för flera dar sen,den där väger ju ingenting"  " Men den var ju bara ivägen här"-sa han. Ja?  Goddag yxskaft,ska vi tävla i att prata om varandra?
 
Och annars då? Jo, jag ser de små tingen också,i högarna av bråte (både själsliga och reella) . Det kröp en ganska stor skalbagge på trappan idag när jag kom från Syrrans- försökte ta en bra bild på den, en blev suddig och en blev inte alls. Precis när jag knäppte,så trillade baggen över kanten! Kunde inte låta bli att skratta :-D Ja,jag är lättroad.
 Till de små tingen ( allt är relativt eller nåt?) hörde Inte spindeln som fick tillbringa ett par timmar under vasen Vas i natt. Plötsligt kom den gående framför min fotpall- nehej du, dig vill jag Inte ha lallande runt här, så jag hämtade en vas istället för den vanliga "ta ut insekter-burken" som står i hyllan. Ville inte riskera att mosa stackarn mot burkkanten om jag missade.  Den släpptes ut av Sambon i morse. Hoppas den trivs ute och berättar för sina polare hur skittråkigt det var inne.  Alltså,det är helt otroligt mycket spindlar i år- bra svampår och hemska getingår hör jag talas om, men ett gynnsamt spindelår?
 En mindre variant har i nästan två veckor suttit på samma ställde i en kruka på balkongen och spunnit in vad jag tror är ägg. Häromdan hade den flyttat lite på sig men såg levande ut. Flyttade krukan lite,den stod regnvänligt till-ska kolla om nån dag om spindeln lever, eller de kanske dör när de fixat avkomman?  
" En kos dagbok"- "vaknade, åt lite hö,blev mjölkad, såg en spindel" . Japp, min spännande tillvaro.  
 
Fred//SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0