här är det inte många som tittar in-

Konstigt, jag som skriver så tangenterna glöder och lösnaglarna trillar av ;-)  - ( och där blev det en hyllskruvarpaus)   Fast lösnaglarna trillade av igår,inte p.g.a något skrivande,utan slitage och vanligt leverne skulle jag tro.  De höll i nästan två veckor,inte illa. Det var min granne som satte dit dem förrförra lördagen,jag fick vara träningsdocka :-)  
  Ja,och nu var de där hyllorna/facklådorna uppskruvade på väggen här inne då. Det är egentligen relativt nyköpta lådor som ska föreställa gammeldags drickalådor,som nu ska få härbärgera mina stenar/kristaller. Jag har haft dem liggandes lite här&var sen i somras,och så har jag skaffat en del nya som jag inte ville plocka upp,jag glömmer lätt vad sjutton det är för något :-/    Nu ska jag Bara få till pappskivor och dela av facken med,det känns lite onödigt med en sten på en kvadratcentimeter i ett fack som jag tror mäter 7x7 centimeter.   Jag plockar lite smått varje dag,nästan,och till slut händer det- det blir ett rum av skräpkammaren.  Här händer saker inte så plötsligt-jo,när jag blir för-bannad!   Några lådor har jag fått till här i "gamla vita byrån",estetiskt märkta med en bit målartejp och tuschpenna. "Mobiler och tillbehör + Mp3or" ,"Ikeas Fixarlådor" och en till som jag redan glömt vad jag skrev på. Jo,"små påsar" :-D     Intressant va?  
 
Apropå minne,jag köpte mig en almanacka här på sensommaren som går från september-15  till augusti -16,och jag skriver flitigt (försööker) varje dag,middagsmat,väder, post i lådan och om något annat av intresse sig timat haver. Så slår jag upp boken på fredagen,och ser att det är tomt sen måndagen- Är det Någon som tror att jag kommer ihåg något från veckan?   Har vädret varit likartat utan större katastrofer i några dagar så lyckas jag ändå kryssa i rätt ruta där.    Men den blir ju i alla fall använd. Min förra jag köpte för några år sen,den satt jag noggrant och fyllde i alla födelsedagar i,strök för alla namnsdagar, så skrev jag upp mina julklappar och vad jag gav bort. Sen glömde jag alltihop och hittade boken framåt hösten . Bortkastade pengar och tankekraft.  Nåja, mina intentioner var ju goda-det är de Nästan alltid,men det hjälper ju inte.  
 
Fred//SoP 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0