det är banne mig Minusgrader :-)

Ja så lite behövs det för att få mig på gott (bättre) humör -  Men jeflingens så kallt det blev- man är ju inte van-Än. Igår tog jag fram en elljusstake,egentligen mest för att jag råkade få syn på den uppe på en hylla i garderobbetiroben,och då är det ju lika  bra att kolla om den funkar- och det gjorde den så idag blev det femte advent.  Och när jag kände mig lite korkad som satt upp den ( på en bänk i köket så ingen granne ser den ;-) ) , så vad skådar mina ljusbruna när jag går till Syrran? Jo, en granne hade hängt upp en Stor stjärna i sitt köksfönster, och det gjorde mig Glad :-)    I Övrigt, har Sambon plockat ned resten av alla lysande prylar från garberobshyllorna ,så det står kartonger överallt här ( Men guuu,så ovanligt) De ska kollas under veckan-"fungerer,den spar vi" . 
Jag läste i en annons från nåt av de där företagen som tillverkar julbelysning, att nu finns det LED-lampor som tydligen ska passa i Alla sorters belysning. Sånt gillar jag :-)   Jag har två plastbyttor med extralampor som är i en enda röra , så behöver en lampa bytas får jag prova tio innan det blir rätt- Eller så är det Nog rätt, men nähä,och där slocknade alltihop. En gång på Odengatan så pajade En sån där liten lampa huvudsäkringen,som satt i en annan del av huset- så vi fick ringa vaktmästarjouren-  Inte så kul. 
 
Trött är jag- det har  varit ett par dagar- eller en vecka av Illvärken från helvetet, nu med tio % extra i paketet. 
Och jag hann ringa sjukan igår,och fick en vettig om än ej perfekt tid,till slut.  Jag frågade,Varför? Varför Gör ni på detta viset-- Jo,en sköterska läser i mina vårdkontakter, och lämnar vidare till en sekreterare som bokar tiderna , och hennom kan/får inte läsa det som jag har skrivit . Men varför i hela friden finns den funktionen då-undrade jag- det hade hon inget svar på. Snacka om onödigt arbete. Och tidsspillan,för att inte Tala om all sabla irritation- Hädanefter kommer jag endast att förnya recept i mina vårdkontakter.   Ja, jag kan läsa min journal där ... Och plötsligt, så-den där spanjoren jag var hos för att min näsa blöder och äcklar sig ( vilket den börjat med igen nu :-( ) Han har skrivit att min värk är psykisk.  
 
Kopierat från definitionen av somatoforma syndrom 
 " Smärta som dominerande symtom hos patient som är överdrivet upptagen med sina besvär, vårdsökande, orolig för missad sjukdomsdiagnos och blir av allt detta funktionsinskränkt. Det går ej att hitta övertygande somatisk förklaring. Patienten söker mer vård än befogat där behandlingsresultat ger ingen eller högst temporär effekt. Pat har svårt att acceptera annan förklaring än kroppslig till symtomen och drivs in i en sjukroll där tillståndet styr dennes och omgivningens liv. Vanligt är att symtomen debuterar i samband med fysiskt eller psykiskt trauma. Ej sällan ses ”Halva Kroppen Syndromet”; d.v.s. helt oanatomisk smärtutbredning ofta på kroppens framsida med stark demarkationslinje."
 
Hur fan fick han fram det genom att titta i min näsa,öron,klämma mig på halsen  och skriva en remiss ?   
 
Jag ska fråga den nya läkaren jag ska till,  om hur Spanjoren plötsligt kunde ändra min diagnos genom att glo i min näsa. 
 
Fred//SoP 
 
Tofflan
2015-11-22 @ 14:46:05
URL: http://tofflan.wordpress.com

Här har också kontrollerats elektriska ljusprylar. Alla funkade utom en stake, så jag fick sitta och prova igenom varenda jXXXa lampa innan jag hittade den trasiga och kunde byta ut den. Inget ställs fram eller hängs upp förrän nästa helg, men ljusslingan på ballen monterade jag igår, också under mycket svärande.
Trist med ontet, verkligen! Jag har fått problemas med nacken, förutom ögonen. Alltid ska det vara nåt skit... :-(

Men snart är det jul...

Svar: Jag har inte hunnit kolla mina belysningar än- men vi har så många så skulle nån vara paj så överlever jag ( om än lite sur) Ibland önskar jag min passion för elljusstakar åt fanders och önskar mig tillbaka till En ljusstake och En julkartong.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0