-och tiden den bara rusar iväg-

När jag väl hunnit till "okej nu har jag tid till det jag Tänkte göra" , så är klockan en kvart före middag.   Tidningshögarna växer i köket, idag la jag undan mina två små furuhyllor och burken med sprayfärg,för att jag kommer inte att fixa dem den här veckan,Heller-  Jag la undan mina två foton jag skulle ha satt upp också, och ställde traven med tavlor här i skräprummet. En sak är att ta fram saker för att inte glömma dem, men när det blir så in i flängbänken med såna inte-glömma så blir de ju bara ett stressmoment :-(  Fan va saker överallt, jag blir fan vansinnig... 
 
Nå, i alla fall, i stress över Påskens antågande,flängde jag ned med en liten plastkruka som jag ställde batteriljuset i, i min stora utelykta :-) Blev så fint så- då kom jag på att det är Två veckor till påsk,den är Inte nästa fredag,som jag fick för mig. Spela roll, jag kör väl en långpåsk då,inte bara Långfredag.  
 
Min värk tycks ha tagit en lätt paus, jag är funktionsduglig, men vågar mig inte på stick och virk framför tv´n och inte mycket annat heller,som då trots att jag inte hinner nånting,är förbaskat tråkigt.    
Här (vid datorn) sitter jag inte mycket heller, för den tycks aktivera min skallebanksnerv, så jag sätter mig bara här en stund när jag känner att jag Verkligen Borde.  En fördel är att jag inte handlar så mycket,nackdelen är att jag halkar efter med bloggläsandet :-(  De två bloggar jag mest läser, har ju Verkligen flitiga skribenter så.. Sitter med mobilen ibland och matar och matar på,på min lilla skärm :-)   Och vips, så hoppar Låg batterinivå,anslut snarast enheten till strömkälla, upp. 
 
Och Nu hoppar Hörru, mat, sätt fart nu- upp i min hjärna. 
 
Fred //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0