Nu är det

-lite mera färdigt. Jag har t.o.m ställt tillbaka en krukväxt i köksfönstret   Och köpt ett "bord" på jysk  :-)  
Nu ska jag  bara ha tag i en mindre byrå än den stora (f.d furu) vita som inte vill passa in hur jag än vrider och vänder på köksmöbleringen.  Tio,femton centimeter kortare räcker- men istället hittar jag samma/liknande stil som är 160 cm långa- då sticker den ju ut i hallen! I.o.f.s,så är vi vana att kryssa och gå runt  här hemma, men nån måtta på slalomen får det allt vara.
 
 
 Det här nya borde/bänken ville jag mest ha för att det är en skiva nedtill/under,för katternas skull :-) Stellas gamla ben och Asthras tjocka mage-för att de ska slippa hoppa upp på matbänken via pallar . Och så slipper jag en massa pallar ivägen med förstås- Fast jag gillar ju pallar .  Inte ivägen dock. Nu får de äta på bottenvåningen :-) Jag har aldrig tyckt om att ha deras matplats på golvet.
 
Fortfarande är mycket inte tillbakaställt i köket. Det finns i backar här inne i datorrummet (var annars?)  Inga hyllor är uppsatta,inga tavlor eller annat jag brukar ha på väggarna. Jag Tänkte försöka hålla igen på det tills jag vet vad jag vill ha , och var jag vill ha grejerna, så inte Sambon får hjärnblödning när jag kommer med hammaren/skruvdragaren i högsta hugg och  iver i blick ..... Göra hål i väggen!  *ajsing bajsing"   Jag har varit lite på G,men nöjt mig med konstaterandet "jävla betong" .  Jag fick också en superidé, men hyllan  var för smal. Så än så länge är det jungfrueligt hålfria väggar i köket.  
 
Ja, ja, jösses, ja, jag grät faktiskt lite-  Plötsligt lät det lite mer i köket, har jag satt bordsfläkten på "HI"? Nej- det är Köksfläkten! Jisses , de har fått igång ventilationen!  En liten skrattgråt undslapp mig, att man kan bli så infernaliskt lycklig över att fläkten dånar!  Det blev en rent dramatisk förändring av inomhusluften och jag har knappt hostat på hela eftermiddagen/kvällen,och när jag kom in igen från att ha varit ute ett tag, så var känslan att åh så svalt och fräscht,istället för *host-hack* åh fy så instängt.  
 
Fred //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0