Men det var då

-sjuttsingen vad det blåser överallt,säger jag medan jag under dagen har stängt av fläkt efter fläkt- Ja, tro det,eller ej, men vi har sex stycken fläktar. Fem små, varav tre är nya från Rustas rea härom veckan(69 kr), och en "halvhög" pelarfläkt som vi har haft i många år nu.  Alla har stått på fullt blås i några dygn ,och Tack och lov att vi har dem! För i fredags när jag idkade långkok på natten,se då la hela ventilationssystemet i huset av. Tvärtyst blev det. Bara timerns tickande hördes i spisfläkten och i badrumstaket slutade det "kvittra" . Klädkammarens takventil har jag aldrig hört, men efter två dagar började det lukta lite skumt därinne. Instängt,trots att dörren alltid är lite öppen.
Så Om jag gnäller på dålig ventilation här,så har jag Fel- det märks när den Inte fungerar.   
Det har  varit folk från en elfirma uppe på taket och "brötat" hela dagen, men de fick visst inte igång fläktarna däruppe. Det lär vara två stycken som" driver" varje hus. 
 
Det blåser ute också- efter att ha försmäktat av värme under några dagar,så fick jag nästan ha säkerhetsbälte på balkongstolen idag- Jösses vilka vindbyar ! 
 
Jag har idkat långkok idag också,köttsoppa :-) Högrev och ett gäng grönsaker. Inte helt fel, men oj vad jag fick spä den,salt! Men inte tyckte Sambon det.   Men jag är rätt osaltig,jag "gnäller" alltid på för salt mat när  jag äter ute. Och andra saltar extra på mat jag lagar till.  Jag tror att jag har varit sån hela livet. Det enda jag vill ha Salt,är pommes frites och stekfläsk.  Ja, alla har vi våra små egenheter. 
 
Fred//SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0