men då-

Jag steg ju nyss upp- och nu är klockan mittinatten.  Och hungrig är jag, jag åt ju nyss?  
Jag skulle egentligen bara in i mina vårdkontakter nu, men så blev jag så irriterad på att jag inte bara kan svara på ett medelande jag fått där,utan måste öppna ett nytt meddelande/ärende,så när jag väl fixat det, var jag För förbannad för att skriva och fråga vilket jävla dyngpucko det var som förnyade mitt senaste recept på Omeprazol- 
Så jag skriver väl det som kommentar på min nästa förnyelse.  Alltså, jag har i flera år fått Omeprazol för att skydda magen mot en hel drös andra mediciner som jag tar och har tagit i flera år.  Förra gången jag fick förnyat fick jag fel styrka- den styrkan på dem sa jag till för flera år sen att jag inte ville ha för jag får tvärtstopp i magen av dem. Så det skrev jag och påpekade i förra veckan.   Så jag fick ett meddelande att det går att hämta medicinen nu.
 Ja- jag hade fått Losec- 2x7 tabletter, med ordinationen "en tablett dagligen  i fjorton dagar mot gastriska problem" - 99 kr /paket.Utan förmån och Ett uttag. Och eftersom dyngpuckot läkaren inte kryssat i med förmån, fick apoteket inte byta ut den mot vanliga Omeprazol.  Jag har ju ätit en om dan i flera år, och brukar få hundra på varje uttag,4 uttag i taget,Med förmån. På de här förpackningarna står det dessutom "endast för korttidsbruk"  Så på nåt sätt tycks ju denna läkare fått precis Allt om bakfoten eller bakom flötet eller som ett pling i tuppmössan eller vad faen?  Ska min ordination ändras,ska de väl före höge farao kontakta mig Först?  Så nu har jag nästan 200 Omeprazol i fel styrka, bra för "skattebetalarna, och tio Losec som var Asdyra-bra för mig? 
 
Fred//SoP 
Tofflan
2015-07-29 @ 19:29:12
URL: http://tofflan.wordpress.com

Meh! Jag kör Omeprazol 20 mg en/dag för mitt bråck. Det funkar. Men tar jag den inte börjar jag kräkas inom ett par dygn. Jag vägrar använda mina sidor för att förnya recept. Jag ringer min mottagning, för jag vill VETA att det blir rätt. Dessutom har jag läst nånstans att personalen inte har nån skyldighet att läsa kommentarer i Mina vårdkontakter. Nähä... Varför ska funktionen då finnas? Idiotiskt! :-(

Svar: Här är det "alltid" stängt när jag ringer-och telefonsvararen upplyser mig om att de tänker ringa mig vid åtta på morgonen nästa dag- Nej tack. Jag tar bara 10mg, 20 ger mig cementmage :-( Tja,varför ska man skriva nåt som ingen läser? Mysko.
Sister of Pain

Tofflan
2015-07-30 @ 07:27:05
URL: http://tofflan.wordpress.com

Ja varför finns funktionen om ingen har SKYLDIGHET att läsa? Det är ett av skälen till att jag vägrar använda Mina vårdkontakter.
Min mottagning är jättebra och de ringer alltid tillbaka när de ska. :-)

Svar: Du ringer före tre på dagarna va? ;-)
Sister of Pain

Tofflan
2015-08-02 @ 18:02:02
URL: http://tofflan.wordpress.com

Inte alltid, faktiskt! De svarar i telefonen fram till klockan 17!

Svar: Lyx! Fyra är deadline här,men har de många som ringer så hamnar man på uppringning nästa dag :-(
Sister of Pain

Tofflan
2015-08-03 @ 07:23:36
URL: http://tofflan.wordpress.com

Ja jag är för det mesta mycket nöjd med min husläkarmottagning. Kan du inte byta???

Svar: Jo,fast på den här orten är det "min" vårdcentral som de flesta byter Till. Inge´vidare urval alltså.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0