-och här sitter jag-

-och Gäspar,som vanligt. Egentligen ska jag in i mina vårdkontakter, Men jag hade totaltglömt mitt id så jag fick hämta ett nytt, och ojsan- här var ju bloggen.    Jag undrar om det pågår nån omorganisation på min sjuka,för där verkar det inte vara nåt rätt på rätt plats-när det gäller mig i alla fall.  Jag har dubbla recept utfärdade med ungefär två månaders mellanrum,av "min" läkare och en annan jag inte känner igen namnet på alls, en medicin är helt fel,den har jag inte använt på flera år och jag har också ett flertal gånger sagt till att jag inte använder den , och en är i fel styrka. Två mediciner är redan borta från sparade recept,jag hade bara fått Ett uttag på dem ?  Ok,för mina snåla två uttag på de lugnande men de är ju faktiskt klassade som knark- Men vem missbrukar blodsockersänkande och kortisonsalva?
  Senast jag ringde diabetessköterskan sa hon nåt om att inte bara vara det utan chef- över vad uppfattade jag inte riktigt och så sa hon något om att numret kanske låg kvar ändå? Tja,det är det nummer som delgivits Mig,och då Använder jag det. Kanske konstigt men sån är jag.  Jag fick inget nytt heller så jag tänker använda det nästa gång jag behöver ringa henne också.   DÅ sa hon att min kallelse var på G i juni... tydligen inte,för jag har inte fått någon.   Funderar på om jag får någon kallelse till ögon snart- förra sommarens besök blev ju inte av och jag har sen dess inte fått nån kontakt med stället .    Men, jag har ju en tid inbokad för min krångelnäsa i alla fall. Urs, hoppas de inte hittar på några livsfarliga undersökningar. Många gånger ger jag fasen i att gå till läkare för nånting för jag vet vilka sabla undersökningar de tänker komma dragande med-- ja, jag är en fegis. 
 
Men nu får jag väl logga in i vården och ut härifrån. Medan jag kommer ihåg mitt id -och vad jag ska fråga om.
 
Fred//SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0