Tulpaner, köp en tulpan annars får´u en snyting-

Undrar om Sambon blev hotad med det? Han köpte för hela slanten,fyra buntar :-)  Gula,röda,rosa,melerade- Det står en Stor bukett i vasen Vas i köksfönstret nu :-)   Inte utan att jag blev lite glad av dem. Jag hängde även upp en ampel med en ampellilja i- jag tog ju bort gardinen så det blev lite kalt -  Nackdelen med neutrala ,vita möbler är att när de färgade " tillbehören" tas bort,så blir det just precis färglöst.  Det är julsakerna som är undantagna,och inga vanliga grejer framtagna än. Köket har  varit väldigt rött,nu är det vitt,beige och blekgrönt. 
 
Ringde veterinären,men de tyckte inte pasta var någon bra idé,tydligen var det svårt att ge katter för det blir så mycket i munnen så de brukar få panik och spotta och nästan storkna. Tja-det lät ju inget vidare,så vi kämpar på. Idag fick hon sin halva i kvartar,det tog en stund men var betydligt lindrigare,för oss båda. Jag skulle ringa igen om för mycket medicin gick till spillo. Men,faktum är att hon redan är bättre- hela lådan är inte inpinkad som den brukar vara. Om hon kissade tio gånger innan så är det fem nu.    Och min andra snorpa då? Hon bara sover-sover och sover och sover-  Det är snart dags för hennes veterinärtur.
 
Och jag ska lämna prover,och kontakta ögonkliniken - och en tandläkartid har jag. Jobbit juh-  Ja just det, in och be om påfyllning av mätstickor och pennkanyler- samt receptförnyelser- Ingen rast och ingen ro.  
 
Fick undan lite julsaker idag,Sambon la upp alla kartonger med ljusstakar och stjärnor i klädkammaren,och jag har packat ned lite prydnader,tagit ned bonader o.s.v.   "det går långsamt fram, men det går ändå fram, vi hurra´ för den resan när vi kom till Köpenhamn". Fast dit ska jag ju inte. 
 
Fred i ösregnet //SoP 
Tofflan
2015-01-13 @ 19:19:47
URL: http://tofflan.wordpress.com

Det händer saker! Jag såg så fina tulpaner idag i affären, men de fick stå kvar för det var viktigare att jag fick hem lite mat, tyckte jag.

Hoppas det går bra för er med mediciner, veterinärbesök, provtagning, ögonklinik och tandläkaren! Jisses, låter som värsta helrenoveringen. :-)

Svar: Jo,de här tulpanerna var en lyx- men jag ska Försöka att få hem En bukett i veckan ett tag framöver :-) Ögonkliniken har jag inte fått kontakt med än- krångelställe :-/
Sister of Pain

Prett0morsan
2015-02-12 @ 08:05:32
URL: http://www.prettomorsan.se

Jag älskar tulpaner, underbart!

Svar: Klart man gör :-) Men jag funderar på att byta veckobuketten mot någon annan blomma nu-
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0