Trägen vinner-

-och får rejält ont i axlarna -
 
(Bortse Gärna från den perfekta o-ordningen i tröjhyllan)-   Nå,tur att pallpackar/kartongstaplartakterna ännu sitter i-som jag messade till min kompis igår.    Det var fullt Innan jag började, men eftersom Sambon inte är något större organiseringsgeni,så fick jag in två flyttkartonger och en ljusstakskartong utan att ta ut något annat. Men ärligt, fy fan vad jobbigt.  Men nu,hänger det  nog bara nån enstaka vilsekommen julgrej kvar som kommer att tas undan när den upptäcks-eller när jag Ids. Tomten som jag köpte till min ena utelykta,den har stått ute en månad ungefär, men nu får den/han  bo kvar här inne- Han ser mer ut som en vätte/tomtväktare,så han kommer att få bo på balkongen i grönskan sen. Han kan vakta bakom sköldpaddan :-) Eller hänga med pingvinerna. 
 
Igår var det så lugnt här, Sambon var iväg och tapetserade hos en kompis- Det var knappt jag hade radion på. Ett tag lyssnade jag på en bok,medan jag packade ned alla tomtar och julprydnader, men så tog batteriet slut. Det var inget av intresse på tv,så när kartongerna var uppskyfflade (läs baxade med svett,möda och många ajsomfan-inte tappa! ) stekte jag korv,värmde bruna bönor, och njöt sen min middag i sällskap av en trave olästa Icakurirer-  Så stillsamt utan tv´n som stod och tjatade,jag brukar få ha öronproppar om jag vill läsa/lösa korsord i köket när Sambon ser på tv. Och ju fler gånger han "tar en öl",desto högre blir ljudet på tv´n. Konstigt sammanhang det där :-/   En ensam dag bekom mig väl- jag är ju en som trivs i mitt eget sällskap- i alla fall när jag inte blir störd av "världen utanför". Det är skit att jag ska vara så in i flängbänken lättstörd och LättIrriterad.  Samtidigt var det ju smart av Sambon att försvinna, för ingen i världen kan lura i mig att han Inte hade förväntat sig att alla julsaker skulle vara undanplockade när han kom hem.  
 
Fred //SoP 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0