Lite fixat i alla fall-

Telefontid hos veterinären bokad- tandläkaren avbokad- provstickor beställda, recept förnyade- men den sabla ögonkliniken går inte att få kontakt med. Om man inte prickar in deras telefontider som infaller udda veckor mellan åtta och nio,eller helst jämna men bara om de orkar svara just den kvarten, eller om den sura kärringen där har tillräckligt med kaffe för att hålla sig pigg nog att lyfta luren. Det konstiga är att slipper en signal fram trots alla restriktioner ,så kan surtanten upplysa om alla öppettider och säga nej till allting i en kvart,istället för att boka en tid på två minuter. Det stället är nog det mest otrevliga ställe jag tvingas besöka- Hoppas jag aldrig får riktigt allvarliga ögonproblem. 
 
I Övrigt,så var det en snubbe här igår och borrade ett gäng hål ovanför fönstren i köket och badrummet, och klämde dit ventilationsluckor. Sen ska de borra hål utifrån också,men de skulle visst ta insidan överallt först,istället för hus för hus, så slapp de gå in en gång till sen.  Hoppas det blir bra- just i köket har jag  undrat Många gånger  varför det inte finns en sån lucka- alla andra rum har det. Ändå känns köket som det ställe som Bäst behöver det. 
 
Lite fler julsaker är undanplockade- egentligen det mesta men det är ett gäng med tomtar och andra prydnader som behöver slås in i bubbelplast innan jag packar ned dem och så långt har jag inte kommit än. Men lampor är ställda i ljusstakarnas ställe- batteriljus är utplacerade, någon tavla är på plats där julbonader suttit. Med min energi och mitt engagemang ( läs värk från helvetet) så går det långsamt.
 
 En flyttkartong som det Skulle ha varit julsaker i,blev istället en för-litet-kartong.
 
 
Jag har fått lägga undan ett gäng med kläder,mest tröjor, men det ska ned jeans i den också. Fan vad trist det är- :-(  Men *peppar-peppar* , det verkar som om viktökningen har stannat upp- jag har legat på 78 kilo i ett par veckor nu,och jag har varit på 80,så kanske,kanske ?    Alltså, det är så dumt- eller Jag är Dum, med den här "viktpaniken" -  Jag har köpt lite reakläder, tröjor, jag är ju tröjoman- halva reapriset o.s.v så de har ju verkligen varit Billiga- men, åh jag är så fet igen- och så köper jag För stora kläder-igen. Och provar, oh jo den blir bra, jättefin. Två tvättar senare, men herre g, vad stor den är- jag ser ju inte klok ut.  :-(  För dumt huvud lider både knopp,kropp och plånbok. 
 
Fred ( i det jävla skitvädret) // SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0