Dryg och trist

- vecka-  Inte har nån lagat vår fläkt, men äntligen -då Sambon åkte dit- sagt att de måste byta hela den där luckan i fläkten och det kommer att kosta drygt 700 kr. Va?  "Bara ett års garanti"-på en Köksfläkt? Jag har aldrig nånsin råkat på en som gått sönder förut-  Aldrig. Dessutom tog vi den dyrare modellen. Dåligt- skitdåligt. 
 
Katten är mindre våldsbenägen vid medicingivning- men Åh vilket tryck hon har i käkarna!  Hon tycker  att maten är astråkig men hon äter den- och ser alldeles makalöst olycklig ut.  Men pälsen växer ut på hennes mage och hon fnattar inte runt och kliar sig hela tiden.  Vad jag hoppas att hon inte börjar klia och bita päls igen sen när vi sätter ut kortisonet .  Nu är väl inte klåda en dödlig sjukdom, men särskilt behaglig är den ju inte. 
 
Jag har ont och kan knappt sticka eller virka-och sy snurra var inte nådigt för axlarna heller.(syr ihop påtade "snören" jag gör av garnrester eller sånt som inte var nå´trevligt att sticka/virka med till "snurror" som blir kattdynor o.s.v - en kompis har en i bilen)  Tråkigt är det att enbart se på tv- Jag vill ju bara äta hela tiden då. Hela veckan har jag varit "yr i ryggen" vilket gör mig vinglig  och allmänt ostadig,dessutom svettas jag så in i flängbänken när ryggen blir sådär konstig. Blir dyngsvett bara av att stå upp- urs. 
 
Och ögonkliniken har jag inte lyckats få kontakt med - inte diabetessköterskan heller. Sabla aviga människor. 
 
Nä, nu ska vi äta, "gisen" och jag- Asthra, min lilla fläskpudding -  Hon får tugga kanin och jag ska värma en burk soppa.  
 
Fred // SoP  
Tofflan
2015-02-01 @ 16:15:57
URL: http://tofflan.wordpress.com

Vafalls??? 700 spänn? Det får ni väl nästan en ny fläkt för, eller??? Irriterande! :-(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0