Skype?

Nja, jag kan väl inte riktigt se fördelen med det när det gäller mig,då jag inte har någon mikrofon till min dator/skärm-   Men Windows tio tjatade att jag skulle installera det, så okej då, jag Måste ju inte använda det.  
Jag har nyss uppgraderat till Windows 10- från Windows sju. Windows åtta känner jag till, men,vart tog nian vägen? 
 
Men, det var egentligen Augusti jag skulle skriva om- Augusti- en liten nyansskillnad i ljuset, en liten annorlunda skiftning i luften, en höstigare doft i skogen :-)  Ja, jag kände mig lite lycklig när jag vaknade och kände den där aningen av förändring i luften som kom in genom sovrumsfönstret :-)    Sen blev det Varmt!  En svettig dag,så det var skönt att på kvällskvisten dra på mig en tröja när jag gick ut med katterna :-)   För det lilla kyliga bettet Finns där.  Visserligen är jag orolig över en ångande het augusti,men fördelen med värmebölja då,är att den Kan Inte bli så långvarig. Hoppas jag. En gång i det sena -90talet så ångade sommaren på till en bra bit in i september.  We were Not amused. 
 
Och köket då? Just nu är det stiltje, tills den nya byrån anländer från Ikea. Det är ingen idé att börja fixa saker som ändå ska ändras om ett par veckor.  Men det känns fortfarande väldigt konstigt att komma ut i köket. Kort minne-   Men jag har begått mitt första ingrepp i väggarna- en spik med min nya tavla på :-)   Jag hittade en sån där "tre-ram" ( plats för tre bilder i en ram) i garderobbetiroben (Robban :-( )  som jag satte in tre bilder/sidor ifrån en gammal svampbok  i.  Den är ifrån 1965, oj vad svampar jag lärt mig att känna igen ur den :-) Det Syns på den, att det var en kär och välanvänd bok i vårt hem.  Det är ett x vid ganska många bilder,de blev "kryssade" vartefter jag lärde mig att känna igen dem.  Tänk så glad man kan bli av en gammal sliten bok. Eller, böcker blir man väl Alltid glad av?    
 
Jag är med i en inrednings och inspirationsgrupp på fb-  alltså, jag håller Verkligen på att lära mig att inte kritisera och tala om för folk att de är idioter och har lyckats ganska bra tycker jag - MEN , när småbrudar  unga damer frågar vad andra har i sina bokhyllor blir jag en smula konfunderad... Böcker? typ?   " Jag får inte till det , vad har ni i era bokhyllor,bildbomba"   Så föreslår någon Faktiskt böcker- och får svaret " jag tycker inte böcker är nåt fint"  Okej- varför ha BOKhyllor då?    Men, jag vill slå såna människor. "böcker är inte fint" -*DUMJÄVEL*  Så-  får man Inte säga i fb-grupper, nix man ska  vara puttinuttnutt och kjamaz som på Lunarstorm.  Åh hualien mej, dags att sitta på händerna, bita ihop och Inte skriva min åsikt. 
 
Fred //SoP  
Tofflan
2015-08-02 @ 18:00:15
URL: http://tofflan.wordpress.com

Jag vill gärna veta hur du gillar 10:an sen, jag väntar ofta med att uppgradera tills jag har hört andras åsikter!!

Svar: Ja,jag med för det mesta. Jag frågade två som jag litar på, och de sa att jag skulle uppgradera. Återkommer :-)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0