Apropå Augusti-

Det är 17 år sen jag slutade röka här i dagarna :-)  Jag vet inte den Exakta dagen jag sa att nu fan är det stopp, men den sista juli 1998 (eller 30e) var jag akut på sjukan för jag kunde knappt andas, och sen höll jag på och hattade med munbloss några dar men fann det synnerligen korkat och meningslöst så jag la det paketet i kylen med resterande innehåll, och så var det Slut. Men jag brukar räkna första augusti som rökstoppsdag. Jag mådde i ärlighetens namn skitdåligt,Alldeles rent vedervärdigt kass ( DÅ visste varken läkare eller jag att jag hade hjärtsvikt också ,och medicinerna mot bronkit gjorde mig ännu sämre) men sen blev jag förvånad- Var det inte värre än så här?
 Den repliken har retat många ska jag säga! Men det Var så. Sen gick jag ned i vikt också,vilket retade ännu fler. Men det är väl en annan story.   Rätt sjukt egentligen- åh fy vad tjock du är,du måste banta, fan va fet och äcklig du är-   Sen blir de snudd på förolämpade när jag tappar en massa överflödskilon.   Sluta röka,sluta röka- Okej,nu har jag gjort det- Ja du ska ju va så märkvärdig jämt. Ja,förlåt, jag skulle ha dött istället. 
 
Whatever, nog om min förträfflighet.  Semestern är slut, i alla fall här i min lilla familj,den slutade med en lördag som var fredag, en söndag som då rent logiskt var lördagen, och så en söndag till. 
Och i morgon ska jag försöka komma ihåg att ringa och beställa en tid hos Frissan,det har jag försökt komma ihåg i två veckor nu,men trägen vinner sägs det ju. 
 
Fred//SoP 
Tofflan
2015-08-03 @ 21:07:23
URL: http://tofflan.wordpress.com

BRA gjort, det där med rökningen! Min sluta röka dag är den 7 september och i år har jag varit rökfri i elva år.

Glöm inte ringa frissan!!!

Svar: Har gjort-frissan :-)
Sister of Pain

Carin
2015-08-04 @ 05:41:52

Bra Tofflan, jag har inte kommit dit än - kanske ska testa jag också på syrrans födelsedag den 7 september?

Tofflan
2015-08-04 @ 19:03:02
URL: http://tofflan.wordpress.com

Den 7 september är en alldeles utmärkt dag att sluta röka. Du börjar nämligen förbereda dig alldeles nu så att du är redo att tvärfimpa den 7/9!!

Carin
2015-08-05 @ 00:07:36

Ska göra ett försök Tofflan! 9 st idag ! Javisst ja, igår alltså...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0