hoppsan-

Det kom in två nya klädesplagg här igår- vilket gör att jag måste hålla löftet till mig själv- Nytt in-gammalt (eller oanvänt) ut. Annars svämmar jag över och får göra ångestrensningar i klädkammaren och skäms över hur mycket fullständigt onödiga kläder jag köper. :-/    Det har redan stökat till sig i klädkammaren efter min förra-i mitt tycke-riktigt hårda utrensning . Iofs så har kattaskruttan fått en egen hylla därinne. Hon låg alltid i en hög med tröjor så okej då- jag la en sittdyna med en liten virkad kattfilt ovanpå och där trivs hon :-)  Men det blev ju lite tröjor över- Så lägger jag in i hyllorna, och så ramlar det ut- jag lägger in-osv- till slut blir jag förbannad och allt  hamnar  i en hög på golvet. Ja så tålig är jag.    
 
Jag har varit Ömtålig ett tag- Haft Hemskt ont i axlar/skuldror/armar/händer - ja- rubbet - och då blir jag så rörig i huvudet så att minsta lilla skitsak blir oöverstigliga hinder och olösliga problem . Alltså, verkligen småsaker som inte skulle bekymra någon frisk och balanserad person.  Och ju rörigare,desto mer stressad blir jag- och så är hela snurren igång och det går bara neråt . Det slutar ofta med ett totalt galet utbrott med svordomar och ibland går nåt sönder som inte är jag . Ja fy fan. 
 
Men idag är det bättre .  Man får ta vara på de små andningshålen . Jag har diskat en del utan att dänga med allt, har lagt en bit vaxduk på "katternas bord"- flyttat småmöbler som tycks hopa sig och aldrig få plats men ändå Måste jag ha dem kvar för att jag tycker om dem och de är "bra-ha" . Jag har skrivit en lapp där det står "flytta lilla bordet", men nu är den avsedda platsen upptagen.. Hm.  Samtidigt vill jag plocka  ned hyllan på balkongen och ställa i förrådet så den inte regnar sönder och helst håller en sommar till- Men, tar jag bort den har jag inget att ställa där istället till katterna att sitta på.  För jag vill Helst ta in den nya kattställningen också- den var för dyr för att slaska ihop i höst och vinterrusk redan första året.   Och lilla överblivna bordet är för dyrt för att bli balkongbord- (redan)  Ja, gu´sickaena problem .   
 
Apropå katter, jag /vi måste åka med Asthra till veterinären- ingen rast och ingen ro- hon tvättar ju bort pälsen på magen och "naffar" sig så nu har hon små,små sår här och där. Hon började förra sommaren-sen frågade vi veterinären när vi vaccinerade och sen när hon spydde så mycket men det rönte ingen större uppmärksamhet . Och när hon blev smal av allt spyende så slutade hon och pälsen växte nästan ut igen. Men nu under sommaren har hon börjat igen så nu får vi kolla upp vad hon har för sig . Hon har ju blivit så tjock igen och nu är bantningsmaten utesluten eftersom Stella bör äta högproteinmat - iofs så Borde Asthra tappa nåt kilo då den maten också står för viktnedgång... Jaja-  
 

Nu ska jag kolla vilka plagg jag inte använt/glömt bort/vuxit ur , och lägga dem i 2ahandslådan. 
 
Fred //SoP  *som undrar varifrån alla jävla Mygg plötsligt har kommit? * 
 
Tofflan
2014-09-14 @ 16:55:46
URL: http://tofflan.wordpress.com

Här irriteras jag av hysteriska Linda Bengtzing, det vill säga flugor. (Ja, internt tycker vi att LB är som en hysterisk fluga)

Vidare irriterades jag idag av att ett par jeans har hängt i garderoben och KRYMPT! :-(

Svar: fy fager- för såna garderober! Du vi har fått Mygginvasion- plus de där fuktflugorna överallt inne! Ja,hon är rätt hysterisk -
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0