Någon gång i somras-

-började min mobiltelefon krångla, jag fick plötsligt ladda den ett par gånger om dagen. Letade då efter ett nytt batteri till den. Elgiganten hade inga- och ansåg det för dyrt att ta hem ett till mig? Bra kundraggning?   Nå, jag letade på nätet- och hittade . Men de var slut i lager så jag la en bevakning på batteriet. Sen glömde jag alltihop, och mobilen kvicknade av nån för mig okänd anledning till igen. Igår fick jag ett mail om att Nu finns minsann produkten i lager igen. Så jag beställde ett . Plus lite andra batterier till klockor,bankdosor,blodsockermätare -  Bra-ha,speciellt de där små  som man måste leta efter förstoringsglaset först, innan det går att utröna vilka extraminisiffror som står på batteriet. Bra-ha,eftersom man alltid måste dra iväg till en urmakare/elektronikfirma/fotoaffär med sitt miniminibatteri och fråga efter ett sånt. Vilket de nästan aldrig har hemma. Och har de så kostar de det dubbla mot vad den här nätbutiken gör. 
 
Så nu när ett batteri är på ingående till mobilen, så går väl den sönder. Det är nog ungefär ett år sen den köptes.  
 
//SoP *som såg fyra Domherrar knapra fröställningar tidigare idag* :-) ♥ 
Tofflan
2014-10-29 @ 16:20:04
URL: http://tofflan.wordpress.com

Oj! Räckte batteriet inte ett år ens??? Jag har fått för mig att de har väldigt kort livstid - och är svåra att få tag i - så att man måste köpa en ny mobil ganska snart...

Hoppas du får liv i din och att batteriet piggar upp, inte dödar!

Svar: Det konstiga är att det plötsligt blev okej igen? Men jag Tror att jag ska köpa en till mobil(samma modell) snart,och att ha ett reservbatteri skadar ju inte. Sambon köpte den här som reserv när han tappade sin och fick lämna in på lagning förra hösten. Sen fick jag den i julas.
Sister of Pain

Tofflan
2014-10-29 @ 19:43:22
URL: http://tofflan.wordpress.com

OK... Förvarar du batteriet i kylen tills vidare då? Det brukar vara rätta stället - och ni har väl en ny sån nu, eller? :D

Svar: Ska man det? Tack för tipset!
Sister of Pain

Tofflan
2014-10-29 @ 20:02:47
URL: http://tofflan.wordpress.com

Jepp! Förvara alltid batterier i kylen! Fast inte bilbatteriet, förstås... :-)

Svar: Fast,på mobilbatteriet står det förvaras ej under 10 grader.
Sister of Pain

Tofflan
2014-11-01 @ 21:21:16
URL: http://tofflan.wordpress.com

Då ska du nog följa det. Men övriga batterier ska förvaras i kylen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0