"det kostar på-

att hålla fred gu´vet "  -- Nä, eller, det gör det säkert, men det kostar på att vara trevlig, skrev jag på fb.  Varför ska jag alltid bli "straffad" med huvudvärk osv när jag varit ute på byn eller bara haft nån här, eller,som igår, jag varit över hos grannen ett par timmar ?  Men,det får vara värt det, för det var trevligt och roligt, och förhoppningsvis har jag köpt några riktigt bra produkter för kropp och hem. Det var ett litet "homeparty" ,fem personer inklusive försäljaren, varav jag redan kände två. Jag var nära att avstå, min mage och jag är ju nästan så osams man kan bli,men så tänkte jag att men va fan,det är femtio meter hem igen.. 
 
Igår flyttade Sambon ut den gamla frysen- jag hörde ett svärande från köket, och tänkte -- vad har du gjort Nu då.. Frysen är ju också sönder,säger han.. titta här!  Hm- du den repan är från metallbiten på nya kyl/frysen.. Jaha. :-/ Alltså,det är Hemskt trångt i hörnan där skåpet stått och ska stå( och nu står)   Sen svors det lite till, och jag gick till köket igen.. En repa på kylen och en liten repa/buckla på dörrsidan.. Jag vet inte hur det gått till, det var inte jag- säger Sambon. Nä vi har ett spöke som plötsligt kände ett behov att protestera mot omflyttningen här? Jaja,det är sånt som händer,suckade jag och klämde dit en magnet över repan. Som sagt,det ÄR trångt där, att vi ens fick in skåpen är positivt för mig, så en repa hit och dit :-)    Så skulle det andra skåpet på plats.. Vi får ta bort golvlisten- nä säger Sambon, Jo säger jag- Vi tog bort halva listen. (vi ska ändå ta bort hela fulafuskpanelen senare,när vi har tid,lust och Råd med att göra om)
 Sen är sladdarna för korta för vårt väggurtag bakom kyl/frysen- Vi ska ta hit en elektriker som får fixa ett ordentligt urtag bakom, men just nu har vi en förlängningsdosa till ena skåpet bredvid spisen och en lång sladd bakom kökssoffan till det andra. Åh SÅ Himla fint.. Och så skräpskarven utan list över vid golvet.  Hoppas det inte är flera år till det något luddiga tidsbegreppet Sen.  
 
Pax//SoP 
Tofflan
2014-10-22 @ 19:24:11
URL: http://tofflan.wordpress.com

Så jävla irriterande!!! :-(

Svar: ;-) Vilket av det?
Sister of Pain

Tofflan
2014-10-24 @ 16:50:33
URL: http://tofflan.wordpress.com

Jaa du... Ibland blir det bara för mycket... :-(




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0