"plingeling,plingeling"--

" gå uuut ?" säger jag med min allra mest entuiasmerande röst o viftar med kopplen i sovrumsdörröppningen. :-) Stella borrar huvudet djuupare ner mellan tassarna o Asthra kikar upp, o får plötsligt ett enormt intresse för något utanför fönstret. Jag tolkar frågan med Nej besvarad.  Så de får ligga o moffa på sängen - o jag förstår dem. Solen lockar med sina falska vårstrålar fast det är kalltsåinihelvete .  
Ju ljusare det blir, ju surare blir jag- så ni som kvittrar värre än fåglarna om den ljuvliga våren, Vad är det ni är så förbaskat lyckliga över ? För jag skulle Gärna vilja uppleva det också.  Iofs, jag kan glädjas när skatorna städar boet så det rasslar runt tallstammen - ser med glädje på blomskott o spindlarna som rasslar igenom det gamla torrgräset , lér mot bladknoppar.. Men riktigt glad är jag inte, jag svär mer , o för varje dag jag vaknar med solhelvetet rätt i fejan (trots mörkläggningsgardin o dra-för-gardin ) så sjunker livsglädjen.  Och jag vet att varmare o ljusare kommer det att bli. För efter vår, kommer Sommar. Knepig tid, blandade känslor-tid. Sommaren blir aldrig vad jag önskar mig då jag börjar tänka på vad jag ska ha för blommor på balkongen o vilka böcker jag ska läsa o hur lugnt o fridfullt o vilsamt det ska bli.  Det blir hetta o ösregn o blåst o åska o myggjävlar o getinghelveten o grillos o cigg-os o ungjävlar o fyllon o... Urs.  
 
-Och Asthra, hon mår bättre :-) ♥  Hon äter,(dietfoder,lättsmält)  o kräks inte o går på lådan o är allmänt en piggare o gladare katt- men jag vet fortfarande inte Vad som var fel med henne.. så visst är det ett extra öga o öra på henne. Och hon ser så annorlunda ut- hon gick ned i vikt så fort att det känns lite underligt både att se henne, o framför allt, Lyfta henne . 
 
Livet svänger  //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0