Ja,det är ju lite ljummet

..men jag ids inte klaga på värmen. Till vad nytta? Iofs får jag mina svett o fan o hans moster-utbrott då o då när hjärnan får en härdsmälta, men hur många svordomar orkar jag skriva-  Så, det Är Varmt. Punkt. 
 
Jag var på Årskollen hos läkaren i fredags.  Mitt blodsocker är för högt, vilken ju verkligen kom som en överraskning. Troligen är kolesterolet för högt med- " det kommer vi till sen" sa han men det kom av sig där.. Blodtrycket är för högt, ett blodprov till togs-han frågade om jag haft högre dos av statinerna förut, ja sa jag, men då bröt magen ihop. Eller blev en ballong :-(  Därav tror jag att jag hade för högt blodfettsvärde.  Nå, han hör väl av sig igen, ang blodprovet.
Då ska jag även fråga vad han menade med att " Du uppför dig inte som en värkpatient" . Det har jag grunnat på under hela helgen- HUR uppför sig värkpatienter?  För jag ser värken som Mitt största handikapp , o om jag hade mer koll på den tror jag att både panikångesten o blodsockret vore enklare att hantera. Men det är ju bara vad jag tror- mot läkarvetenskapen står jag mig väl slätt antar jag.   Han sa att också att mina symptom- jodå, jag hade en lång lista på mina "illamåenden" o frågor- var tecken på en extremt stressad person. Jag blev inte förvånad alls.  
 
//SoP  



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0