Färdig-

-är den gröna sjalen. Jag ska bara pressa till den lite så nedersta kanten inte står ut som en liten ankstjärt mitt bak. När jag har gjort färdigt något virkat,så antingen pressar jag, eller spänner ut det- Men numera verkar det kallas för blocka.. Jag får inte riktigt in det ordet i sammanhanget, men det är mycket jag inte fattar här i livet. 
Nu virkar jag på den orange sjalen -den i rosaaktigt garn repade jag upp,det var inte virkvänligt.  Jag stickar på ett par "tossar" också . Så sakteliga hamnar handarbetsgrejerna i soffhörnet,jag har bytt perspektiv på världen. Flyttat från fåtöljen till soffan.  Det är en Billyhylla bredvid soffan,där har mest stått Barbiedockor,Bratz o några Monster High-dockor, men jag har plockat undan dem o ska ha den Billyn till handarbetshylla. Som det varit så har mitt handarbetshörn varit vid fåtöljen vilket har spridit sig s.a.s...  När man kliver innanför ytterdörren här hemma,så ser man rakt in i röran.. Fåtölj,litet bord, garnkassar,sykorgar,plastkorgar,block, pennburkar,böcker,lösa mönster o.s.v- En sabla röra att mötas av. Så jag ska ha in röran i andra hörnet av rummet,o försöka få röran en smula mer välordnad.   Och det går undan- en korg varannan dag får jag med mig på väg genom rummet..
Värmen börjar verkligen kräva sig tribut- jag har faktiskt varit rätt okej fram tills nu- Men idag gick luften ur mig . Märkte förut när jag var på banken, att jag fick anstränga hjärnan för att få rätt på siffrorna- skrev fel massor av gånger . Sen fick jag spik-i-ögat . Tack o lov att mat fanns kvar från igår för värmning idag. 
 
Färdig, är snart "Rome" också :-(    Två ynkliga säsonger finns bara av den serien. Jag Tror den föll när det var manusförfattarstrejk i USA. Trist-  den är jättebra. Det gör inte alls ont att ha Titus i blickfånget heller. 
 
 
 
Men det är bra skådisar över lag . 
 
Fred //SoP 
 
 
Tofflan
2014-07-24 @ 19:18:31
URL: http://tofflan.wordpress.com

Orange sjal låter bra!!! :-D

Svar: Men tror du att jag tänker på dig varje gång jag håller på med den då? ;-)
Sister of Pain

Ingeborg
2014-07-25 @ 02:31:12

Ooops, vilken goding...Helt missat den serien,

Svar: Då tycker jag du ska leta fram den ! Har du HBO så är det bara att se den där. Jag köpte dvd-boxen för ett tag sen.
Sister of Pain

Ingeborg
2014-07-25 @ 02:57:03

Kollade mejl, Tack för Ditt svar! Funderat mycket på det Du skrev om tiggarna..Haft semester nu och hängt framför tv:n, (orkar inte vara ute i denna värme, och orkar verkligen inte göra allt jag tänkt göra) och retar upp mej på reklamen. Först en snutt med en afrikansk? kvinna som inte kan ge sina barn mat, inslaget efter, McDonald..30 spänn, ungar som leker, en har en pomfritt under näsan, alltså leker med maten...Ser tiggare i min stad,utanför snart varje affär..Jag mår dåligt, men vet inte vad jag ska göra åt det..Var in på en blomaffär, Maken sitter kvar i bilen, ser hur en BMW parkerar längst bort, karln kliver ut, tänder en cig, släntrar bort till kvinnan som sitter och tigger...Hon stiger upp, han tar hennes plats, hon går sakta till bilen och åker iväg...VAAD ska man tro????

Svar: Nej, vad ska man tro? Men det var min första kontakt med en tiggare o det kändes så hemskt.
Sister of Pain

Tofflan
2014-07-26 @ 20:15:04
URL: http://tofflan.wordpress.com

Så klart du tänker på mig!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0