lite störd igen-

Jag borde kanske inte läsa tidningar o dyl.   "Varför ,är alltid de skor som ser bekvämast ut i äkta läder? "  grumsade jag för en stund sen när jag bläddrade i en katalog.  Jag är allergisk mot läder-eller rättare sagt mot skiten de garvar lädret med. Så jag är förvisad till billig syntet o tyg som går sönder fort . Saknar att få ett par riktiga favoriter som jag hade förr, som höll år efter år, klackades  om ibland, o bara blev skönare o t.o.m snyggare med åren o slitaget. Nu hinner jag knappt gå in ett par dojor innan de går sönder. :-(   Det Finns naturgarvat men det är rent rysligt dyrt o har oftast  näbbstövelstuk o är naturfärgat. Konjak är ingen skofärg jag går igång på. 
 
"Något längre baktill" stör mig också- "något längre" rör sig ( i alla fall på allt jag provat) om tio-femton centimeter, och det är säkert Mycket snyggt på en dam av större modell på alla vis, men på mig som är 158 cm så hamnar "något längre" i knävecken o ser rent förfärligt ut- skitfult .   
 
Så läste jag i en fb-grupp i förra veckan att något stort som skulle gynna byns invånare skulle hända ( det har varit/är en butiksdöd av rätt allvarliga mått här)  , så idag bläddrade jag som fasen i våra gratistidningar där enligt förhandsinformation den stora nyheten skulle tillkännages . Inte hittade jag nåt ?   Sen på fb visade det sig vara "street market" som skulle hit över en helg - EN helg. Jippi .  Ok, kul då att kunna smaka på olika mat ett par dagar men resten av året då?  Då tuggar vi icafalu o fortsätter köpa allt vi inte hittar här på nätet istället.  Oh ja, jag är så skyldig, jag handlar allt jag bara kan via nätet, för jag har lessnat på att gå på byn o leta efter grejer o få snorkiga svar i butiker när jag frågar , o sen gå hem o beställa prylarna istället.  Jag ska väl inte behöva gå i affärerna o köpa saker jag varken vill ha eller behöver för att rädda samhället-  Få snorkiga svar som " den är inte köpt här" när jag frågar om refiller till mina pennor, istället för att de erbjuder sig att ta hem åt mig.  Ska jag vara köptrogen får de allt bemöda sig en smula , tycker jag, o kunden har alltid rätt. Annars sticker hon. I alla fall jag . Ska jag, med värk o fobier osv , klara av att rädda byns affärer så får de bemöta mig på ett sätt som gör att jag vill o Orkar ta mig dit igen.  
 
Så, nu har jag skrivit av mig o är ostörd-  dags att fixa mat. 
 
Fred // SoP 
 
 
Syster
2014-02-19 @ 23:48:01

Tur att du kan "skriva av dig" så BRA!!! Instämmer till fullo - vad ska de stackars långväga besökarna se i centrum? Stängda butiker med igentejpade skyltfönster.... Bra reklam .. Fast, de kanske hinner fixa det innan det är dags..

Svar: tur att det finns käk på marknaden för att få en macka på ett fik är ju snudd på omöjligt efter kl sex.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0