Jahaja-

Så var den helgen över-även om julen är tjugo dagar lång om man nu ska gå efter måttet Tjugondag Knut. Men jag tycker den är rätt slut den 27 december.  För första gången i mitt liv-(tror jag?) vill jag börja plocka  undan julen- jag som brukar vilja hålla liv i den så länge jag bara kan och tar ned sakerna med lite sorg och saknad. Kanske infinner sig den känslan när jag väl börjar plocka undan, men just nu känns de flesta julsakerna ganska meningslösa- Och jag får huvudvärk bara av att Tänka på att det är jag som ska packa ned alltihop igen. 
 
Man ska ju inte skryta-sägs det- Men jag måste :-) Jag fick så Fina julklappar :-)  Syrran hade en vers där det stod att hon var en tråkmåns som bara gav vad jag önskat mig.. Hm? Det är väl det ultimata givandet-tycker jag!  Själv hade jag inga specifika önskemål att gå efter i mitt givande, bara en ögonkräm som just Syrran önskat sig,och fick, men jag hoppas att mottagarna blev nöjda.  Jag fick inte en enda "men hur tänkte du nu?" -present,vilket var en lättnad. Jag har otroligt svårt för att spela glad när jag inte är det , och låta trovärdig i mitt tack,när jag mest är förvirrad. Tack och lov funkar ärlighet bäst( Hoppas jag! ) i familj/vänkrets, och det spar väl både pengar och lögner/sårade  i längden. Tycker Jag alltså. 
 
Och i övrigt? JO- vi har ju fått Snö! Snö och kyla- ja lite kallt i alla fall :-)   Men egentligen orkar jag inte vara glad,jag är så avslagen så det glimtar väl mest till en liten Oh :-)-låga då och då, men den tar aldrig nån fart.Locket på.   " när julen kommer ska varenda unge vara glad"- fast jag är ju vuxen. 
 
Fred i vinterlandet //SoP 
 
Tofflan
2014-12-28 @ 18:10:10
URL: http://tofflan.wordpress.com

Här plockas julen bort när mamma har åkt hem, vid trettonhelgen. Eller kanske efter, för jag ska ju till Anna då. :-) Men jag håller med om att man snabbt blir trött...

Svar: Ja,i år var de inte ens roliga att ta fram :-/
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0