jag snodde "en listjävel"

 - hos Fru Hatt 

Och hon har rätt,det var länge sen- 


1. Hur gammal är du om fem år?  - 61 -om jag lever

2. Vem var den sista du träffade?-  Jag träffar sällan nån,siktar dåligt - men utom sambon,så var det vår goa granne här under. 

3. Hur lång är du?- hela 158 centimeter 

4. Vilken var den senaste film du sett?- En mysko på ettan för en stund sen,Flimmer- 

5. Vem ringde du senast?- Syrran,härom dan

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem?- Det var till min kompis i Motala, skrev att jag skulle se Astrid, och sen Björn Skifs på tv senare i kväll. 

7. Var är dagens planer? - Vet inte? var har du lagt dem? 

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?-  Det beror på situationen . 

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda ?- De var gifta, skilde sig, och så dog de 

10. När såg du senast din mamma?- Den 5e augusti 1992

11. Vilken ögonfärg har du?- Ljusbrun

12. När vaknade du idag?- Straxt före ett

13. Har du någon gång hittat en katt?- Näe,de brukar hitta mig.

14. Vilken är din favoritplats?- Balkongen

15. Vilken plats föredrar du minst?-Väntrum

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?- Här,hoppas jag

17. Vad skrämde dig som barn?- Kor,spikklubban i Helgonet,eld,mörker,jävliga barn,storm.

18. Vem fick dig att skratta senast?- Jag vet inte,Jo Maggie Smith i Downton abbey.

19. Är du för ung för att äga vinylskivor?- Tyvärr inte. Jag har ungefär 200 st, och lika många singlar.

20. Har du stationär eller bärbar dator? Båda 

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Med- 

22. Hur många kuddar har du i sängen?- Två,min och Sambons

23. Hur många landskap har du bott i? -Två 

24. Har du någon gång spytt på fyllan?-Urs ja

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?- Jag Vill vara barfota,men jag måste ha skor när jag går/står.

26. Är du social? -Jae,näe,jo, lite-det beror på sällskapet.

27. Vilken är din favoritglass?- Jag har ingen,jag äter inte glass.

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon?- Lösa skulder,fixa till köket, ge syrran en bil och mina vänner rekreationsresor - och Sambon skulle få en fiskeresa till Norge. 

29. Tycker du om Kinamat?- Jag vet inte, jag har aldrig ätit det. 

30. Tycker du om kaffe?-Jepp,illstarkt.

31. Vad dricker du till frukost?- Jag Äter frukost.

32. Sover du på någon särskild sida?- På rygg.

33. Kan du spela poker?-Ja

 
34. Tycker du om att mysa?-Nej jag har lämnat dagisstadiet för Länge sen. 

 

35. Är du en beroendemänniska?- Vad är det? Men det är jag nog-eller säkert. Kan ju ingenting själv längre. 

 

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? -Ja,en- en klasskamrat.

37. Vill du ha barn?-Nej- och tack och lov är jag för gammal för det nu! 

38. Kan du några andra språk än svenska?-Hyfsad engelska,och jag förstår tyska,åtminstone kan jag följa en tysk film utan att starrbliga på texten. 

39. Har du någonsin åkt ambulans?- Ja, Djurambulans.

40. Föredrar du havet eller en pool?- Havet är ju snyggare 

41. Vad spenderar du helst pengar på?- Mig, mig, mig - Hemmet. 

42. Äger du dyra smycken?- Nej 

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen?- Laxpudding och en gaffel

45. Vem är den roligaste människan du känner?- Min vän på andra sidan stora vägen.

46. Välj ett ärr på din kropp?- Varför det ?  

47. Vad har du för ringsignal?- Jag vet inte? Jag kommer inte ihåg. Missade ett samtal idag när jag var ute för jag begrep inte vad det var som lät förrän jag kom in och såg "missat samtal". 

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten?- Nej, inte mindre än en 38. 

49. Flirtar du mycket?-Nej, jag har glömt hur man gör. 

50. Vart (det heter VAR!) togs din profilbild för din blogg? Jag tror den är tagen på balkongen- 

51. Kan du byta olja på bilen?- OM jag vore absolut tvungen så kan jag nog.

52. Har du fått fortkörningsböter?- Nej, jag cyklar rätt sakta.

53. Vilken var den senaste bok du läste?-Den näst senaste av Elly Griffiths 

54. Läser du dagstidningen?- Bara på torsdagar 

55. Prenumererar du på någon veckotidning?-Ja, Hemmets Veckotidning sen flera år,och för tillfället Icakuriren.

56. Dansar du i bilen? -Nej,är det något man vanligen gör?

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? - SR P1

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?- Jag krafsar inte,krafsar gör katterna i sandlådan. Men avses skrift med penna så var det proportionerna av ingredienser i ett recept.

59. När var du i kyrkan senast? I juni 1992

60. Är du lycklig ?- Bitvis - men på det stora hela,Nej. 

 

//SoP

Tofflan
2014-12-31 @ 15:20:12
URL: http://tofflan.wordpress.com

Och jag hoppar in och önskar dig ett gott slut på det gamla året och ett riktigt gott nytt år!

Kram från Tosslan (ska byta namn sen!) :D

Svar: Tack för det ! Ja man Måste hoppas på ett bättre-även om hoppet blir svagare med åren. Kram !
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0