denna dagen-

-var grå- eller brungrå,mörk,blöt och bara allmänt otrevlig. Regn och sådär råkallt som bara en plusgrad,eller två, kan åstadkomma.  Nej men urs- så fort jag steg upp kom jag på att det var en dum idé. Jag blev liksom arg bara av att vakna.  Ändå hände det trevliga saker, jag fick paket,både en julklapp(att ge bort) och den restnoterade ljuskransen, och en Christina Schollin-ängel som jag köpt via tradera. :-)
 
 
Jag samlar lite smått på hennes änglar,de äldsta av dem,de som blinkar. De tidiga var snyggt gjorda,sen blev de mer hafsiga och ser billiga ut. Jag har en oblinkande, vilket beror på ett misstag men eftersom det är en Lucia,så fick den vara kvar. Snygga Lucior kryllar det inte av för en julsamlare-de brukar vara ganska fula barnfigurer och såna som ser ut att vara gjorda av barn. 
 
-Men paket till trots,den där griniga känslan hängde med -irritation grand mal. Jag provade en tröja,som jag fick på mig, men knappt kom ur. Fan alltså, för att fastna i en för liten tröja och börja illsvettas i kampen med att komma loss. Gråt och tandagnisslan som en tjurig fyraåring i hallen som motvilligt ska hystas iväg till dagis inbyltad i sju lager kläder med galon som ytterskikt. 
 
-När den stora röda duken blev lagd på köksbordet lättade känslan lite,och när Syrran kom in med lite julmat blev det ännu lite bättre -sen beställde jag lösnaglar, men när de var betalade och orderbekräftelsen landade i inkorgen gick det roliga över. (lösnaglar tycks vara ett julfenomen hos mig)   
 
-en gör så gött en kan- doftljus skingrar ilskna tankar, ljuslyktorna stretar på med sina små lågor mot mörkret-  en ljuslåga mot- världen?  Ja,de går la över- 
 
Fred//SoP 
 
P.S- ja Sambon hittade Luciorna,de låg i en kartong bakom klädhängarna här i datorrummet- HUR den hamnat där har jag absolut noll koll på. 
D.S



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0