åh jäklar-

-vad Trött jag är. Men det har jag varit i ett par veckor nu.  Men för att ha nåt positivt att berätta,så verkar mitt blodsocker vara på väg nedåt i alla fall. Men det svänger.. Morgonsockret (fastesocker) har legat mellan 6 och 8 i kanske två veckor? , men nån gång per vecka är det plötsligt 14 ! Och jag begriper ingenting eftersom den dagen har varit precis som alla andra beträffande mat och nollmotion. Mycket skumt.  Nu ökar jag inte kvällsinsulinet mer, för jag har ett par ggr vaknat och legat under fyra-det är INTE roligt! Jäveläckligt faktiskt.  Jag  har börjat öka insulinet efter frukost nu. Idag fick jag en "yrselkörare" men hade 9 i sockervärde. Men, är kroppen van vid 15-19 så förstår jag om den blir lite grinig på 9. Nu håller jag den dosen ett tag och ser vartåt det barkar. Jag är så van vid höga värden att jag knappt vågar gå och lägga mig med "bara 10" - chocken efter 1,9-uppvaknandet har satt djupa psykspår i mig.  Men vänta lite.. jag skulle ju vara Positiv,inte gnälla.  Jaja,det går neråt i alla fall. 
 
Och jag har googlat och googlat och läst om kattdiabetes, mat och behandlingar, sätt att ge insulin, och läst om och beställt av veterinären rekommenderad mat . Tog små och singelförpackningar för att kolla vad och Om de tycker om det .  Ja, för Asthra kommer att få äta av det också,lika bra att stämma i bäcken .
Så jag är alldeles rörig i skallen.   OM bara kattstackarn inte vore så förbaskat åksjuk- det är ju det som är det allra jobbigaste med veterinärbesöken. Jag som själv spydde ned x antal bilar som liten och led på skolresorna med buss, och fortfarande har svårt att sitta i baksätet - jag vet att det inte är nå´roligt alls med åksjuka. :-( 
 
Mot Game of thrones , o en macka eller två. 
 
Fred//SoP 
Tofflan
2014-08-22 @ 16:06:33
URL: http://tofflan.wordpress.com

Diabetes är en en jävla skitsjukdom, helt klart. Hoppas du får ordning på sockernivåerna både för egen del och missekattens.

Svar: Ja du,det hoppas jag med!
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0