och klockan bara trillar iväg-

-som en ost nedför en bergssluttning. Varifrån jag nu fick den bilden.  Har väntat halva dan på att en läkare skulle ringa,han glömde visst. Jag Avskyr sånt väntande. Igår väntade jag på att bli uppringd för att boka den idag bortglömda tiden. Klockan tre skulle de ringa ,igår- de ringde kvart över fyra. Idag skulle läkaren ringa mellan 16 o 17. Klockan är 18.30 nu. Undrar vad han ville? Han hade skrivit "VV beställ telefontid" på ett av mina recept- Det var väl inte så viktigt då?   
 
Och diskmaskinen har läckt o förstört en sida av skåpsstommen - slurpat upp vatten länge - och jag har Läänge sagt att det luktar sopor i köket. Minst två månader har jag letat orsaken, städat skåp, burit ut sopor,torkat skåp,torkat undersidan av diskhoarna,skurat sopspannen- gjort ren kaffebryggaren-luktat o letat. Om o om ( o om o om o om ) igen frågat Sambon-Men Snälla, Känner du inte soplukten här ute ?? Näe, jag känner inget...  Förtvivlat har jag trott att jag bara fått den där lukten på hjärnan - att det Ska lukta så fort jag kommer ut i köket så jag har nåt att klaga på- typ.   Jag tänker aldrig mer tro att jag har fel när jag känner en lukt . 
 
 För Sambon gör i stort sett inget, förrän katastrofen är ett faktum . Som när duschfästet lossnade o sprayade vatten ända ut i hallen ,fast jag länge sagt att det var en spricka i det. Jag var så arg så jag grät där jag stod dyngblöt .  Idag sa han att det är ju vatten under hela bänken- torka upp det då sa jag.  Jag måste byta skåpssidan ,sa han- gör det då, sa jag o gick därifrån.   Ska du bara säga jaha? Frågade han- Ja vad fan ska jag göra då?  Riva upp himmel o jord? Gjort är gjort o jag Orkar inte än en gång säga " ja Sa ju det".  Ordna det bäst fasen du vill- "orka". 
 
Peace and Love //SoP  
Tofflan
2014-04-16 @ 14:54:14
URL: http://tofflan.wordpress.com

Min doktor ringer när han ska, men skriver i stället fel på sjukintyg... :-( Nåja, jag väntar på ett nytt nu.

Din sambo påminner starkt om ett av mina X. Jobbigt när man är olika, ibland...

Skickar lite kraft, den lilla jag kan avvara just nu!

Svar: Kraften tacksamt mottagen :-)
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0