Näe-

det var inte diskmaskinen som läckte - för efter att den var "lagad" så läckte det fortfarande. Det är Blandaren. Har vi troll i vårt kök,Gremlingar som sabbar våra blandare? Det är den tredje sen vi flyttade hit.. Tack o lov läcker den här bara hos oss o spoilar inte varmvattnet för hela huset som den förra gjorde när den gick sönder.  Men jag blir änna litta trötter.  
 
Och Påsken kom, o är på utgående- jag åt ägg som jag gör varje dag, men vi käkade lax o Jansson också-och färska räkor åt vi några stycken i torsdags. 280 kr kilot... Jisses. Vi åt Inte många. Rörde ihop en "chilimajonäs" till dem, blev rätt bra- burkmajonäs,hackad chili,lite citron o en knivsudd rökt paprika.   Idag ska vi äta Påskkebab, för visst är de såna de säljer en sån här dag?  
 
Björkarna har slagit ut - o syrenen nedanför balkongen. Asthra hittade nåt äckelpäckel-luktegott under nosbusken o låg där o goffade en bra stund. Jag konstaterade att hon inte är mycket att ha ur motionssynpunkt.  Stella gick åtminstone en skogsvända (efter att jag burit henne dit bort) .  Det är skönt att vara ute med dem efter den ruggiga sk vintern,regn o blåst gillar ingen av oss att vara ute i.  Snö är bättre - De går Mycket hellre på torr snö än i sunkig grötig gräsmatta . 
 
Jag hängde ut den första "utetorkartvätten" idag - sånt gillas med sommar. Utetorkat.  
 
Nu kom Påskkebaben,bäst att hugga  in på den innan påsken är över. 
 
Fred // SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0