I morron-

-får vi vatten i köket . Det skulle ha varit idag- men det dök inte upp nån hantverkare :-(  Men underverk Kan ske, han ringde, visserligen en o en halv timma senare än bokad tid, men han gjorde det, o sa att han kommer i morgon istället för det jobb han varit på tog för lång tid. Alltid nåt- är nog första gången vi fått besked.  
 
Tur att vi köpte påskkebab härom dan, o igår köpte Sambon med sig thaikäk när han var o hämtade mig hos frissan. Så så himla mycket bökande i det vattenlösa köket har det inte varit. Men ÅH så bortskämd man är med den där vattenkranen i köket !   Vi har ju ändå en grovvask i badrummet, förutom det vanliga tvättstället , men ojojoj vad Jobbigt det är att gå dit efter vatten,diska lite  o skölja av händerna osv- ( visst fasen, jag skulle ju ha köpt en hink igår ju.. )   Kom att tänka på när jag var liten, o lite större med- Var vattenspannen på bänken tom var det bara att hoppa i träskorna o gå över vägen o pumpa upp en spann vatten o bära in.  Innan vi fick vatten indraget i huset. Men en gång sinade brunnen, då var det Lite jobbigare- men Pappa arbetade på Ångtvätten så han tog hem vatten i såna där "husvagnsdunkar" med kran på ,därifrån. Vi överlevde det med. Och nu är det Jobbigt att ta vatten i badrummet. Jisses, vi kanske skulle skaffa oss ett sommartorp  med gårdspump o torrdass så vi obortskämmer oss lite. 
 
Igår var jag,som sagt, hos frissan o blev klippt o fransfärgad o brynplockad o allmänt ompysslad. Det var skönt för både utsidan o insidan. Att Känna sig lite snygg är nog fasen bättre än att vara det ;-)     
Så använde jag presentkort som jag fått i julkapp- köpte en Knallrosa o väska, o en grå huvjacka :-)  Huvjackan gillade jag så mycket så idag bad jag Sambon köpa en till till mig :-) Fast svart.  Svart o katter- jaja- jag Ville Ha en svart också.   Jag använder dem så mycket,nästan dagligen sommartid.   
 
Och idag- ja, väntat på hantverkare, svurit över ännu en dag utan köksvatten, varit ute ganska länge med katterna , Stella hittade nåt äckelpäckel luktegott  o gnuffade runt som en tosing - Grannkatterna såg förundrat på -  Sen tog sig Asthra ett gnuff i nåt annat  äckelpäckel  kattluktegott - Undrar vad det är, för till 99% så känner jag inte nånting alls när jag sen luktar på den ingnuffade katten - fast de ser ut som om de är i femtiofjärde katthimlen av all go´doft.  
 
Och nu ska jag fixa käk - 
 
Fred //SoP 
Tofflan
2014-04-24 @ 19:24:25
URL: http://tofflan.wordpress.com

Asså, jag vet inte vad det är som händer, men nu i kväll I KVÄLL ringde de från min naprapatmottagning och sa att jag inte kan komma i morgon. Min naprapat har slutat. Slutat... Från en dag till en annan... Maj gadd, påminner om dina hantverkare. :-(
Jag är SURMULEN!!!

Svar: Det var att sluta med omedelbar verkan ? Vi har inte hört av killen igen,han skulle ringa o berätta när handtaget till blandaren skulle komma,som han skulle beställa.. Jag fattar inte hur de resonerar, vill de inte Ha jobb o Nöjda kunder?
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0