Gnällhäcken är tillbaka-

Ja, det har ju blivit sommar, i april.  Jodå, lite skönt är det att sitta ute utan att blåsa bort i isvinden, Men-  Getingar i lillfingerstorlek- damm,damm, damm överallt eftersom det fortfarande blåser om än ej Isvind. Motorcyklar, gräsklippare, amerikanare,mopeder, ungdjävlar ,"svirrior"  ,grillos, dubbla doser cigarettrök, och folk som gapar HÖGT som FAN i sina mobiler som de måste tjata i var de än går nånstans-  Rent ut sagt ett jävla liv utomhus.  Jag blir stressad- Och inomhus är halva datorrummet utspritt ,mestadels i vardagsrummet där även de tre ännu ouppackade jyskgarderoberna ligger- Och allt ser bara dammigt o skitigt ut o jag får kryssa mellan grejerna o jag blir  gråtfärdig o irriterad o får huvudvärk. Tack o lov för böcker i mp3an,de räddar mitt förstånd. Det märks hur störd jag är av allting--o hur Lättstörd jag är.  Jag har funnit min kaffemugg på tvättstället, två gånger har mitt insulin legat i hallen o jag letar ständigt efter mina inneskor trots att jag har Tre par som jag alternerar emellan ( onda fötter kräveromväxling)    Massor av såna där knäppa grejer händer o jag kan inte prata ordentligt för jag glömmer ord o om jag för en tiondels sekund blir distraherad av något så har jag glömt vad jag skulle säga, eller göra,o jag rantar o rantar o rantar efter saker jag glömmer hela tiden. Tröttsamt. Ändå sover jag illa , värre än vanligt. Det är varmt, det är ljust, det är oväsen (trots öronproppar) o katterna har bestämt att jag ska upp o ge dem mat på förmiddagen . Ändå har Sambon gett dem när han kommer  hem från jobbet. Nädå, Jag ska upp - Sen ska Stella böka in sig hos mig o helst trampa på mig en halvtimma innan hon kommer på hur hon ska ligga. Lagom till omsomning kommer Asthra upp o går runt runt min kudde - bakom huvet, över bröstet, ner en stund bredvid,gärna med rumpen rätt i näsan på mig- ligger en minut, sen upp o runt den jävla kudden ett par varv igen. Fast, som jag sa när vi hade dagens morgontoalett  idag, jag är så glad att du lever mitt lilla älskade liv.  Så trampa då, lite kattrumpa dör jag väl inte av. 
 
Och kranen i köket då.. Ja, vi får en ny nästa vecka,kanske. Det var bara två ställen i hela landet som kunde leverera en , o de fick ta dem från nåt Långtbortistan. Varför skulle vi välja just en så ovanlig blandare då...   Så vid disk o spolande får vi hålla i handtaget så inte det ska rinna vatten nedför slangen bakåt ned under diskbänken. Det funkar, men det är bökigt. Slaskigt,blött,krångligt.  Och jag vågar inte sätta  ned handtaget i kranen för då glömmer jag att den är sönder o spolar, så jag har dragit fram diskstället för att låta handtaget vila mot det- vilket ger mindre utrymme i sköljhon.   
 
Ja, så vare´mä´at här hemma, i mitt lilla hörn av världen.
 
Fred //SoP 
 
 
Darkangel och fröken Jokkmokk
2014-05-05 @ 16:06:49
URL: http://aselli.se

Jag förstår dig! Problemet är ju att jag inte gillar vintern så jag trivs liksom aldrig då?! ;)
Men det här förbannade ljuset... jag längtar efter november och december när jag sover mycket bättre bara för att det är kolsvart ute. Nu är det ljust ute här kl 4 på morgonen. Och så blir jag stressad av allt man borde göra men som jag inte orkar. Och det här är bara början. Medan alla andra njuter och grillar, målar stugor, går långpromenader, planterar rabatter, umgås med barnbarn... så går jag ut i skogen och njuter av promenader. Sen vill jag sova haha Jag är visst inte alls på bra humör idag.
Kram

Svar: Jag tycker skog o promenader låter ljuvligt! Jo,stressad blir man av det man tycker att man Borde göra , o det man Vill göra men inte har ork o kraft till.
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0