-och bara för att jag satt o läste

i min roliga statistik,så har jag glömt vad jag tänkte skriva om!  Det var säkert katter, eller plantering, eller ontöverjävlaallt. Som vanligt.  Så, då var det färdigt - 
Nä-  Men , jag har planterat idag,också. Fyllde på i krukorna nere på framsidan. En växt jag hade satt i "trappkrukan" ville inte vara där så den fick flytta till en egen kruka på balkongen. En Kaukasisk förgätmigej- som enligt googling ska vara helt omöjlig att ha ihjäl- jag tror jag är på god väg. En vecka hos mig o alla bladkanter är bruna. :-(   Dyr va den också.   Nu blev det Margueriter, och ett par Lobelior.   Min goa´ granne tyckte det blev fint med krukan vid förrådet, tack för det, alltid roligt att få lite positiv respons. ( Bara för det har väl nån full ungj-vel sparkat omkull den efter Gisledagarna eller något annat klämmigt sommarevent inbegripandes hinkvis med alkohol. )   
Mer då- Skrivit på ett brev-mina är långskrivna-  fixat mat, diskat en del, vallat katter, idag gick de åt samma håll! Samtidigt.  Sett lite tv-Och Nu kom jag ihåg-  jag har inte nystat garn, jag har repat upp-  För två jular sen fick jag för mig att sy ihop en liggdyna/matta av påtade garnsnören, till en vovve långt upp norr, men, den blev inge´bra-  Blev mer en skål, så hela undersidan med tiotusenniohundrafemtiosju fula stygn åt alla håll var vad som blev synligt. Inge´bra. Den där har legat i en korg sen dess- Och igår, när jag var trött på att både nysta,virka o sticka, så fick jag tag i den där garnskålen o började repa upp tiotusenniohundrafemtiosju fula stygn . Ja, här rädes icke enformigheten ,det har en rogivande effekt.  Det blir nog färdigt, till slut.   
 
//SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0