Islagd irritation-

-för tillfället . Även om jag inte ville stiga upp idag. Allt blir så rörigt o stökigt o stressigt o högljutt så fort öronpropparna tas ut o jag stiger upp .   Men när jag kom ut i köket låg ett bubbelkuvert från Egmont på köksbordet- lite muttrande tog jag tag i det o tänkte,positiv som alltid, va fan är det här nu då,jag har fan inte beställt nåt? ( ja, varför svära för lite när jag kan utnyttja mitt dåliga ordförrådsminne allt vad jag orkar? )  Ut trillar en elvis-bok o en lapp-Grattis till vinsten ! :-)  Ja, där kom fanandet av sig o dagens humör byttes faktiskt till en smula mildare.  Sen blev jag sur igen när jag skulle fylla på min veckolåda med medicin-  Fick inte upp burken med det nya metforminet- räckte resignerat över burken till Sambon, som slet en bra stund o till slut tog till saxen-  Bra förpackning, tyckte jag- alla diabetiker ska vara byggda som Magnus Samuelsson- Undrar om deras reumatismmedicin har en likadan burk?    Såg det var ifrån det där " tänk gult"-stället som jag blir så irriterad på reklamen för-tänk gult-Piss,tänker jag. Så jag har två pissburkar nu-   :-/   Och nu när jag börjat vänja mig vid att metforminet är avlånga tabletter,så fick jag runda igen.  *hate*     Jag har fått fördubblad dos av min blodtrycksmedicin, men jag har inte börjat med den ännu- idag la jag en o en halv tablett i morgonfacken, jag har ju en hel del kvar av mina gamla tabletter o två av dem borde väl ha samma effekt-   Men jag fegar- jag fick för Länge sen en starkare blodtrycksmedicin, när jag var inlagd på sjukan.. och den tålde jag inte alls- det blev larm o hela rummet fullt med folk o blodtrycksmätare som inte gav utslag o så en hel natt o dag helt stillaliggande med dropp. Så att ge en paniker som mig en högre dos- Nja, bäddat för ångest om man säger så.  Jag vågade inte ens mig  på den extra halvan idag,jag tar den i morron-när Sambon är hemma. 
 
Ja, det var väl vad jag hade att säga-  
 
Pax //SoP 
Tofflan
2013-03-26 @ 19:30:41
URL: http://tofflan.wordpress.com

Jag brukar morra över blisterförpackningar som ibland min magmedicin kommer i. Då brukar jag riva ur alla tabletter vid ett och samma tillfälle och hälla i en burk som jag har sparat. Sen fördelar jag i dosetten veckovis. På så vis blir jag bara irriterad en dag på 56 (det är alltid 56 tabletter idiotiskt nog. Varför 56, liksom?) MORR!

Svar: haha, ja du, varför? jag har flera sorter som det är 98 av. Men det är säkert en förpackningsteknisk fråga? Jag fullständigt hatar blisterförpackningar,varje tryck sänder en smärtvåg upp genom armen ,ibland stannar den vid axeln, men för det mest går den rätt upp runt ögat. :-/ Köpte precis nyss en krok man kan ta upp konservburkar med ring med,för att slippa slita av mig fingret eller rent av skära av det- Jag tror förpacknings o hjälpmedelsindustrin har en kartell, ju krångligare förpackningar ju fler hjälppillemojer säljs-
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0