Idag fick Stella tokspel

-när en av grannkatterna kliade sig i örat-  Ja,Stella fick följa med ner okopplad,hon sitter ju bara o tuggar gräs- så även idag. Grannkatterna kom o gick, kelade lite, fick en gotta o Stella brydde sig inte om dem o de brydde sig inte om henne- Men, jag klappade på en av dem, han fick för sig att klia sig i örat, o det örat gjorde ONT, så han skrek- Och Stella kom farande som en furie, uppburrad till perser o vansinne i blick- jeddrars vad hon for iväg- runt förrådet snabbare än min tanke, innan jag blockade henne o fick henne upp mot trappan- men så ARG hon var. Än är det liv i tanten ska jag säga.  Fick klappa en stund på henne o lugna- ändå slängde hon galna blickar omkring sig o morrandet fortsatte även om pälsen la sig så sakteliga.   Väl inne har hon vaktat vid dörren ett tag- men nu är det lugnt.  Gick ner o kollade kattstackarn sen, hon hade visst inte fått in nån smäll mer än i stoltheten möjligen.  Tack för det- hon har Vassa Långa klor.    Sambon ska prata med kattägaren i morron, katten ska fan inte behöva ha så ont så han skriker när han ska klia sig själv ! Jävla folk-
Frid //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0