Årets första D-vitamin

försökte jag suga i mig idag -  Jag hann ut med min illstarking kaffe  i termomuggen Innan solen gömde sig  bakom tallarna . Det var skönt , för det var även kallt, lagom kallt o ingen jävla isvind. Sol o kaffe o P1 i ena örat, takdropp i andra. Samt en hop ungar som lät som hysteriska skator - jag vet hur de låter för de slåss med kråkorna här bakom då o då.   Typiskt "våren"- hårda ljud.   Trots ljuden var det ändå en avkoppling att en liten stund sitta stilla o ta djupa andetag o inte se all röra inne som jag Verkligen Borde fixa men jag har för ont för, o slippa den unkna elementvärmen som gör mig alldeles paj i skallen.  
Apropå D-vitamin, Sambon  var på hälsoaffären igår, han kom hem med syltad/torkad ingefära till mig, o en burk med D-vitaminer till sig själv.  Jag höll honom bekymrat på pannan medan jag läste på burken- Är du sjuk? men du, tänk om de hjälper, det Kan vara Farligt juh...  Här har jag sen i höstas sagt att han får gärna ta av mina vitaepro, det är D-vitamin i dem, också, men- som han alltid svarar när jag erbjuder en hjälp eller möjlig hjälp för allt han klagar över-Nej, nej, o Nej. Jag vill inte Haaa sånt.  *karlar* 
Jag fick faktiskt katterna med mig ut, först stod Asthra ut rätt länge innan skräcken för takras tog överhanden (hon dog nästan för några år sen när snön brakade ned från balkongtaket - hon har minne som en elefant) , o sen lät (hm, nåja--) Stella sig bäras ut , o när hon väl fått ordning på sina arton spretande ben, parkerade hon på kattpinnen o låg där o spanade - trots ungarnas oväsen.  Hon såg nästan förvånad ut över att inte behöva kura o kisa mot isvinden.   
 
Och i Övrigt då- Paket från Bokus, o paket från Annika som jag köper brevpapper av  sen flera år ,först via tradera o numera via fb.  Mycket fint i den lådan, bl.a A6 Disneyblock som är så söta så jag får gladöverslag :-)   Jepp,så barnslig är jag.  
 
Nu, ska jag steka hamburgare o lök-  
 
Pax // SoP 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0