Kors i höstane mej -Jag är en trendnissa ..

Har Hösten blivit den nya Våren? Jag har nog aldrig nånsin läst så många hyllningar till Hösten som nu- ALLT är bara positivt- färger o tjocka tröjor o  ( det förbannade ) Myyyysandet med böcker,doftljus o thé ,kravlöshet o nystarten. Hm,det har jag sagt i "hundra år"- jag är RåTrendig ! Äntligen !  Hösten är lugn o fridfull, med frisk luft o öppna vyer, inget jävla grillos o ungarna håller sig inne, likaså dyngfyllosarna o fotbollsgastarna.  Det jag är en smula oense med i trenden, är att man tydligen ska hinka i sig tyngre rödviner nu, det hoppar jag över o spar mig till Julglöggen tack :-)  Jag vägrar också att Mysa i mina tjocka  tröjor o raggsockar, jag föredrar att bara trivas, det räcker Så väl för mig.  
 
För trivas Vill jag-  Som jag skrev till en Vän via sms, det är så tröttsamt att må så dåligt när jag Vill vara glad. 
Det är som om jag går o ständigt parerar min värk o ångest, vilket ju gör att kroppen alstrar den ännu mer- Jag är rädd för allting o tårarna ligger farligt nära kajalkanten, men jag motar dem-tjockare linjer ?  Tjockare hud, hårdare självkontroll.  Jag håller ihop mig i ett  tunt o sprickfärdigt skal - när jag skulle vilja ramla ihop i en stor pöl av tårar o självömkan, helt upplöst i ångesten över alla jävla sjukdomar o hur det ska bli om jag nånsin kommer att må bra o att jag hux flux kommit på ( efter tio år- snacka om att fatta långsamt) att diabetes är en dödlig sjukdom som aldrig nånsin blir bättre. Fy fan.   Men kanske mår jag bättre i morgon- mitt motto är ju " de går la över"-  Utan den förbannade följeslagaren Ångest som blir alltmer envis o påträngande, så skulle jag säkert fixa allt mycket,mycket bättre. Men jag vill ju inte gå runt i drog o zombie-land heller-  
 
Nå, nog med gnäll, fridens, o kålpudding är gott :-) 
 
//SoP 
Tofflan
2013-09-02 @ 15:59:39
URL: http://tofflan.wordpress.com

Men jag har också alltid gillat hösten bäst! Nu har jag missat två höstar på raken för att jag har jobbat så jädra mycket. Den här hösten ska jag försöka njuta lite emellan jobbsökerierna också!

Kram på sig, Trendnissa! :-)

Svar: Ja,och om du har sånt höstväder som jag har här nere så hinner du njuta Mycket! Fast jag tycker det är lite väl varmt-
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0