Jag börjar bli trött

- på den här nya medicinen. :-(  Jag ringde till sköterskan igår o frågade hur länge jag skulle behöva stå ut med den lilla magbiverkningen-   Ofta bråkar ju biverkningar med en i början- men jag tycker två veckors ont i magen börjar bli bokstavligt Skitjobbigt- :-/   Magen bullrar så katterna plötsligt reser sig från sin lugna sömn o morrar åt mig.  Nej Stella, det är ingen farlig katt/hund här, det är min mage-   Jobbigt.   En vecka till, tyckte sköterskan- o ta medicinen en kvart före du äter.  Så det gäller att komma ihåg att jag ska äta , o inte bara skyffla in tabletterna i munnen o sen komma på tusen o en andra saker  som " jasskabara " först .
Ibland förstår jag inte Varför jag bara Måste fixa till "allting" Innan jag sätter mig o äter.  Min förklaring är att jag får inte ro om det är massa stök - o jag blir stressad av att ha det kvar, när jag ätit vill jag kunna läsa, skriva brev, gå ut, lösa korsord, ägna mig åt vad fan jag vill- utan att  mötas av en massa skit o bröte när jag sen ska laga till middagen. Att diska o fixa en halvtimma för att komma fram till vad jag ska göra- är bäddat för Vrålirritation. Kasta,slå,smälla o krossa-galenskap.  Så konstig är jag.  
 
Och nu är det dags för månadens bankbesök- i senaste laget, som vanligt. Där försöker jag också med en massa annat, först.   
 
Fridens från namnsdagsbarnet - varför säger man namnsdagsbarn?  Har man bara namnsdag som barn? Skummovic- 
 
//SoP 
Tofflan
2013-04-30 @ 18:43:09
URL: http://tofflan.wordpress.com

Menar du att du heter Mariana?? Grattis i såna fall! Den enda Mariana jag har hört talas om är f d fru Borg.

Nåja, hoppas att du snart slutar skrämma katterna med din mage. Jobbigt!!!

Svar: Ja,jag gör det :-) Enda namnsdagen jag brukar komma ihåg. Jag har inte träffat på nån annan som heter det- på snart 55 år. Borde googla o se hur ovanligt det kan vara..
Sister of Pain




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0