Matte Män and Me

Vi ska ju byta golv i hallen- Till ett "klickgolv"-laminatplank.  Så hela veckan har Sambon sagt att han måste mäta hallen-   Är ju inge´ svårt, sa jag - sex ggr sex rutor är en kvadrat,bara att räkna- så jag räknade- 1,2,3,4 ,5-6-7, 8 ,-det blir nio o lite till så vi får köpa fem paket . Sa jag.  Nä, jag måste mäta,sa Sambon.  Så till slut mätte Sambon, med tumstock o papper o penna o mätte o ritade o skrev siffror.  Vad blev det ? sa jag-  Det får han räkna ut i affären, jag tar med detta dit-sa han.   Så kom han hem från affären-  Vad blev det ? ropade jag från köket- Det vita- svarade han.  VA ! , varför tog du inte orange? sa jag ironiskt ( som är helt bortkastat på Sambon,borde jag veta efter snart elva år men jag är optimist)  Hur mycket  blev det ? Det var drygt nio kvadrat så vi får ta tio kvadrat, sa han. Guud vad jag blev förvånad !

//SoP
Tofflan
2012-03-31 @ 10:27:47
URL: http://tofflan.wordpress.com

Jag skulle också ha räknat som du! Varför ska en del krångla till det så? Gissar att du skrattade lite gott för dig själv... :P

SoP
2012-04-03 @ 04:38:31

T: ja,visst,det känns ju helt logiskt!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0