Dröm är dröm och saga saga,

drömmer det gör blott de svaga-  Jag är svag?

jag har suttit i en Vintersaga- en vinterdröm, en lugn fristad, ett fruset ögonblick av ro i själen

med fuskuggisar en tjock tröja egenstickad snurra runt huvud och axlar som den mest religiösa

på ett Ludde med kaffe i julmugg och katt på varmomrövenfilt spanande upp mot stuprännan

jag tror det bor möss där


seende mot en blågrå himmel med mörka trädtoppssiluetter mörknar nyanserna för var minut

för vart långsamt andetag som stillar min själ ljusnar lyktornas lågor

snön vitnar och blånar  min kropp och själ faller för några minuter på sin rätta plats

i ro och vila i skönhet och lycka

fruset ögonblick att spara och vårda .

pax //SoP
Malle o lilla R
2012-01-24 @ 19:58:35

vackert och härligt!!!!

Syster
2012-01-25 @ 17:15:38

Ljuvligt!

Jannen
2012-01-26 @ 22:38:30
URL: http://blogg.passagen.se/survivor_in_life

Hejsan, gött se dina ord lyser och man kan känna ;) Kramiz

SoP
2012-01-28 @ 15:52:56

TACK- till er alla tre !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0