Lite hjärnsmälta

-när värken sätter in o bråkar till det.  När det blir rörigt runt mig så stannar skallen av, ibland känns det som när man bara står med öppen mun-  " va?" . Jobbit juh-     Börjar vänja mig vid mina ganska blonda lockar ( läs stretor) , men studsar ännu till då o då när jag ser mig speglas nånstans. En blondin o det med Morsans feja ? Skumt- Jag tror att om jag skulle träffa på nån av Mammas gamla jobbarkompisar så skulle de nog tro  att de såg ett spöke.  Det är lite otäckt att känna sig som en klon, hon blev bara 60 år. Urs-
Dagen efter  frissa-besöket var jag alldeles  Off, det är smärtsamt att bli vacker ska jag säga.   Kudden funkar okej men är ännu "ovan" , det är en "profil"-kudde det med, men mjukare o den höga sidan har en nackfördjupning- jaja, kuddteknologi?   Nu har jag två ganska stumma ( men dyra)  ikeakuddar ( Gosa bekväm tror jag de heter )  över, de är i nåt otvättbart material ( står rejäla märkningar om att man INTE ska tvätta dem)  men de  ligger ute på balkongen i minusgraderna o jag utgår från att bakterier osv blir ordentligt ihjälfrusna-  Någon som behöver ett par extra kuddar ?
Idag, har jag planterat om växter, använt krukan jag tog upp från förrådet o jorden som värmt sig länge o väl sen jag tog in den från balkongen , bättre sent än aldrig heter det ju men jag vete 17 om det alltid är applicerbart - Mycket Kan vara så  för sent så det är aldrig.   Jag har ställt ihop två st bajonettliljor, den ena var så hög att fönsterplacering var omöjlig, den böjde sig mot "taket" i fönsterkarmen,o  i samma stora kruka o bredvid dem  har jag  planterat  en ampellilja som får hänga över kanten.   En garderobsblomma fick en större kruka när jag lät den krukans inneboende få gå åter till naturen ( visst låter det så mycket bättre än  -den slängde jag - )  , den hade gett upp i mörkret .   Sen fick två aloe-plantor samsas i en kruka- var för sig stod de mest o spretade .
Bortsett från städning som följer på jord,krukor, växter , vatten , så  har jag inte gjort så mycket.  Är osams å´det grövsta med Kroppen men jag är ganska nöjd mentalt. Har sett Sverige, sen två avsnitt Emmerdale, sen Sherlock - o nu ska jag ge mig på Emmerdale igen ( Hem till gården )  .
//SoP



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0