stängt p.g.a Jul -

JA, nu ger jag mig med julförberedelser, o blir det inte jul utan att jag gör mer, ja då är det inte mitt fel.   Har förberett mat idag, så i morron är det mest värmning o en bra kniv som behövs.  Nu avsmakas den ena skinkan, ja, vi brukar ha två, en vanlig o en lättrökt.  Jag o mamma scan har fixat köttbullar, med lite extra julpiff så går de ned också-- Till jul brukar jag göra riktiga köttbullar, ett av de få tillfällen om året jag gör det, men, jag tog fram färs, god kalvfärs, fick ontsåinihelvete, o dagen efter det var över var färsen surare än jag- Brysselkål är kokad, prinskorv är stekt, kålrotslåda o hemgjord leverpastej finns i frysen .  Tredje grytan risgrynsgröt för  december står på spisen,färdigkokt - Snäll o mulledutt-mat.  Fast jag har Tänkt få till en ris a´la malta-variant av den här omgången.    Iofs tänker jag mycket som aldrig händer.  Det blev en gran här till slut, Sambon köpte en liten på Rusta härom dan-   skåden o häpna- etthundrafemtio centimeter plastgran- 
 
 
Inte illa va ? Och behängd med Nästan alla röda kulor jag äger -  :-D   
 
Bordet i köket har fått juldukar, kattens underrövenkudde i fönstret har fått en duk också- även om jag ambitiöst hade tänkt sy ett nytt överdrag till den - Nästa år gör jag det.   Godiset är upphällt i Lady & Lufsen-skålen, Julskum o Twist, hemgjord kola finns i kylen- men, knäcken kom av sig.  Får väl göra Nyårsknäck-?  Julmust o mineralvatten är inhandlat o kyler sig i grönsakslådan, o  jag tog vanlig julmust, ingen jävla äcklig lightvariant, hellre dricker jag ett halvt glas riktigt god must, än den där sörjan.  
 
Så, då tar vi JUL då !  HA det bara så alldeles jättebra o härligt o underbart o roligt, ge vackra tankar o fina klappar , o bli glada även om presenten ni får inte är precis vad som förväntades-
 
 
//SoP   
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0