kasta skräp o gå ned i vikt?

Ja, vore det så enkelt så-- Men faktum är att jag känner mig lättare när jag rensar o slänger- o lägger i secondhandkartongen - här kastas Inte användbara saker inte.  Två svarta sopsäckar med strimlat papper har jag tömt i kontainern, o en tredje står här o ska tömmas. Vill dock inte ut o rassla med det i mörkret Nu.   Så har jag en kastas-påse, o en snart full kartong till 2ahandsbutiken. Det är en ganska stor låda, för bakmaskinen var i den. Jag ( dokumentförstöraren) har strimlat betalade räkningar för ett år bakåt, följesedlar,broschyrer, o alla möjliga papper som jag faktiskt inte alls har en aning om Varför jag har sparat på .
Och en Hel skokartong med klipp ur tidningar , julmotiv, fick jag nästan göra lite våld på mig själv för att lyckas tömma i pappersskräpet !  Inte titta, blunda o Släng.  Men det sved i mitt kreativa hjärta- jag Vill ju göra nåt av det. I morron,sen,nästa jul, eller den efter det- Tills jag verkligen Gör nåt har jag säkert fått ihop en låda " vackra bilder" igen. Även om jag för det allra mesta lyckas bemästra min "måsteklippaur"-mani numera, o lämnar vidare mina tidningar till glädje? för andra.  Fast, nån receptsida Kan råka "trilla ur" ba´sådär ,ibland.   Jag tror det är tre eftermiddagar som jag suttit här  vid datorbordet omringad av kartonger, kassar, plastsäckar  o smålådor att sortera i . Ordning bekommer mig Väl- röra gör mig galen. Orolig,stressad .  Ändå har jag hela livet fått höra hur slarvig jag är.. 0_o     

I Övrigt, trotsade jag vädrets makter en stund o intog min frukost på balkongen , iförd huvjacka,fleecejacka o fuskuggisar.  Skam den som ger sig .  Tids nog får jag sitta inne i mörkret medan höst/vinterregnet piskar sig tvärs igenom balkongen .  
 
Ordo ab chao -  //SoP 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0