--

Jag har värken from hell-  jag kan inte sova, jag är Väldigt trött, ser dubbelt eller inget, tappar saker, snubblar på saker, svär o tappar ord o- -- Gnäll, gnäll, gnällgnäll- *svordomar en masse*
Så, nu är det färdiggnölat- och det Finns Alltid nån som har det värre ! :-) Se, så Glad jag blev nu- när jag blir varse hur mycket värre andra har det, så tillfrisknar jag till kropp o själ som genom ett trollslag. De magiska orden, nån annan har det Värre.  Ah- Skadeglädjen då- den enda sanna.

Jag grejar - fast nu har jag suttit här i köket o läst ikapp bloggar, ja inte alla, men några. Så fort jag inte ids starta datorn på nån dag - så Skriver ni- era tangenter glöder visst.  Jag sitter vid köksbordet, som jag drog isär o la i iläggskivan i, i morse- ( många i där) Har min vanliga adventsljusstake på bordet, med Mossa i ! Mossa har jag inte haft sen den gamla mossan,, plockad i Moga ,gav upp  andan  i sitt sista moln av smulstoft någon gång på 80talet.  Det finns inte mycket vitmossa att hitta här i trakterna,dessuom Tror jag den är fridlyst? Eller så är det bara toppmossan, som inte alls finns här, som är fridlyst-  Den Här mossan, har Sambon köpt på ica/konsum/citygross- stryk den som ej önskas.  Flamskyddad står det på- men Ingenstans står det med Vad? Den luktade konstigt när jag tog ur den ur påsen, nästan lite surt- vinägeraktigt . Nå, fint blev det i alla fall o ingen katt verkar vilja äta det så - vore det Giftigt borde det ha stått på påsen.  Fönstret, svimma Inte nu, det tvättade jag innan idag ! Ja, håll i hatten, det var bara på Insidan. Så drog jag med dammvippan emellan fönstren.  Så satte jag upp en röd gardinkappa, o ställde en elljusstake i fönstret. Så Fint Så !

Stella sitter just nu invid ljusstaken  o blickar ut över de snötäckta nejderna o njut-- Nä, jag ljuger, det Ösregnar o blåser o är tio grader Plus. Och katten gick därifrån .  Men faktum är att några ljusstakar o lite rött ändå väckte lite Julandar till liv-även om regnet gör sitt bästa för att trycka ned dem igen.   Såg Grinchen tidigare i kväll, kändes Lite för tidigt, det Borde ha synts en julgran i närheten av tv´n tycker jag.

Önskar Adventsfrid över er Söndag gör //SoP


Tofflan
2011-11-27 @ 10:47:35
URL: http://tofflan.wordpress.com

Jag skriver för att jag mår så jävla dåligt just nu. Men som sagt, det finns alltid nån som har det värre. Det är valfritt att läsa, för övrigt, men jag måste få ur mig det som gör ont.

SoP
2011-11-28 @ 02:57:04

Tofflan:Nu tror jag inte att jag förstod riktigt? Vem som helst skriver vad de vill på sin egen blogg- eller ?

Tofflan
2011-11-28 @ 20:19:31
URL: http://tofflan.wordpress.com

Ja men det finns alltid folk med synpunkter på vad man skriver om etc. Och att det alltid finns nån som har det värre...

SoP
2011-11-29 @ 16:17:26

Tofflan- Ja,det är det jag försökte ironisera över,det evinnerliga tjatandet om att andra har det värre!Man mår ju inte bättre av att tänka på det!Jag har så få läsare så jag har sluppit de som skriver såna där kommentarer.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sister of Pain

Jag- på gott & Ont

RSS 2.0